AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Snelle Caddy's begin 2006
De al eerder aangekondigde snelle V-versies van de Cadillacs STS en XLR staan tijdens de IAA in Frankfurt voor het eerst op Europese bodem. In het eerste kwartaal van 2006 arriveren ze in de showroom.
De al eerder aangekondigde snelle V-versies van de Cadillacs STS en XLR staan tijdens de IAA in Frankfurt voor het eerst op Europese bodem. In het eerste kwartaal van 2006 arriveren ze in de showroom.
Beide potente Caddy's hebben een 4.4 V8 Northstar-motor onder de kap. De achtpitter werkt samen met een compressor, en levert in de STS-V 476 pk, in de XLR-V schopt hij het nog altijd tot 448 pk. Dat de krachtbron in de STS meer paardenkrachten levert heeft te maken met het ruimere motorcompartiment. Doordat er meer ruimte voorhanden is, hebben het in- en uitlaattraject meer capaciteit. De XLR-V heeft echter weer een gunstiger pk-gewichtsverhouding, waardoor hij ongeveer dezelfde prestaties levert. Beide V's sprinten in minder dan 5 tellen van 0-100 km/h en bij 250 km/h maakt de begrenzing er een einde aan. De 4.4 V8 compressor werkt samen met een zestraps automaat.
Plaats een reactie
Had je deze auto's al gezien?
Lees ook
Nieuws
Cadillac Optiq-V: 530 pk voor kleinste elektrische cross-over
Nieuws
Cadillac verdubbelt Europees aanbod met nieuwe EV
Op Zoek Naar
Voor €13.000 koop je een van deze enorme SUV's: trailertrekkers met vleugje chic
Autotest
Deze gekke Amerikaan was er ook als diesel: Cadillac Seville met afgehakte kont en zelfontbrander
Nieuws