Smart #1: nieuwe instapper voor minder dan 40 mille

Kleinere accu, kleiner prijsje

Smart #1 Pro
Smart #1 ProSmart #1 ProSmart #1 ProSmart #1 ProSmart #1 ProSmart #1 ProSmart #1 ProSmart #1 ProSmart #1 ProSmart #1 ProSmart #1 Pro

De basisversie van de Smart #1 heette tot nu toe 'Pro+'. Dan weet je eigenlijk al dat er nog een 'Pro-zonder-plus' in het vat zit, en die nieuwe instapversie is nu gearriveerd. De Smart #1 Pro onderscheidt zich vooral op technisch vlak en is natuurlijk ook duidelijk voordeliger dan de Pro+.

De Smart #1 Pro+ is minder rijk uitgerust dan de duurdere Premium, maar heeft wel hetzelfde accupakket van netto 62 kWh. Ook levert hij hetzelfde vermogen, zodat beide uitvoeringen in 6,7 tellen van 0 naar 100 sprinten. De nieuwe Smart #1 Pro houdt het bij een accucapaciteit van 49 kWh. Met deze LFP-accu haalt hij een WLTP-bereik van 310 kilometer, tegen 420 voor de Pro+. Snelladen gaat met maximaal 130 kW, waarmee de auto ook op dat vlak iets achterblijft bij zijn duurdere broertjes (150 kW). Waar de Smart #1 Pro deze uitvoeringen wél kan bijhouden, is als het gaat om vermogen en snelheid. Smart voorziet namelijk 'gewoon' in 272 pk, dus verwacht een vergelijkbare of door het lagere gewicht wellicht zelfs iets vlottere 0-100-tijd.

Qua uitrusting lijkt er geen verschil met de Pro+. Dat is goed nieuws, want die versie is al heel netjes uitgerust. Een vast glazen panoramadak, kunstleren bekleding, gescheiden klimaatregeling, verwarmbare stoelen en sfeerverlichting zorgen voor een fijn verblijf aan boord, terwijl 19-inch lichtmetaal een ledverlichting het oog strelen. De Smart #1 Pro kost €37.395, uiteraard vóór aftrek van SEPP-subsidie. Daarmee is de auto € 5.000 goedkoper dan de Pro+, die dus wel zo'n 100 kilometer méér bereik biedt.

Smart #1 Pro

Smart #1 Pro

PRIVATE LEASE Smart #1

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (35)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.