AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Skoda Roomster ook als Greenline II
28
Skoda brengt niet alleen de gefacelifte Fabia als zuinige Greenline: ook de Roomster krijgt een dergelijke versie. Om maar met het slechte nieuws te beginnen: de bezitter van een Roomster Greenline II moet wél wegenbelasting afdragen.
De Skoda Roomster Greenline II heeft dezelfde motor als de Fabia Greenline: een 1,2-liter TDI met een vermogen van 75 pk. De Greenline-aanpassingen bestaan uit een start-/stopsysteem, een versnellingsbak met langere eindoverbrengingen, een schakelindicator en regeneratie van remenergie.
Al deze maatregelen hebben een gemiddeld verbruik van 4,2 liter per 100 kilometer tot gevolg. Een nette score, maar de CO2-uitstoot van 109 g/km ligt boven de grens van 95 g/km. Zodoende moet de particulier gewoon wegenbelasting afdragen en is het bijtellingstarief niet 14 procent (zoals bij de Fabia Greenline II), maar 20 procent. De Greenline II komt ook naar Nederland, maar de prijs van de auto is nog niet bekend.
Al deze maatregelen hebben een gemiddeld verbruik van 4,2 liter per 100 kilometer tot gevolg. Een nette score, maar de CO2-uitstoot van 109 g/km ligt boven de grens van 95 g/km. Zodoende moet de particulier gewoon wegenbelasting afdragen en is het bijtellingstarief niet 14 procent (zoals bij de Fabia Greenline II), maar 20 procent. De Greenline II komt ook naar Nederland, maar de prijs van de auto is nog niet bekend.