Skoda blikt vooruit op nieuwe elektrische modellen

Elektrisch rijden vanaf 25 mille

Skoda elektrisch offensief
Skoda elektrisch offensiefSkoda elektrisch offensiefSkoda elektrisch offensiefSkoda elektrisch offensiefSkoda elektrisch offensiefSkoda elektrisch offensiefSkoda elektrisch offensiefSkoda elektrisch offensiefSkoda elektrisch offensiefSkoda elektrisch offensiefSkoda elektrisch offensiefSkoda elektrisch offensiefSkoda elektrisch offensiefSkoda elektrisch offensiefSkoda elektrisch offensiefSkoda elektrisch offensiefSkoda elektrisch offensiefSkoda elektrisch offensiefSkoda elektrisch offensiefSkoda elektrisch offensiefSkoda elektrisch offensiefSkoda elektrisch offensiefSkoda elektrisch offensiefSkoda elektrisch offensiefSkoda elektrisch offensiefSkoda elektrisch offensief

Skoda belooft tegen 2026 zes volledig elektrische modellen in de showroom te hebben staan. Naast vernieuwde versies van de Enyaq en Enyaq coupé mogen we rekenen op een 7-zits ruimtereus, een stationwagon, een compacte cross-over en een kleine instapper die voor €25.000 elektrisch rijden bereikbaarder moet maken: een klein voorproefje van alle modellen in de vorm van een zak autodrop van Skoda.

De Skoda Enyaq iV en de Enyaq iV Coupé krijgen elektrisch gezelschap, en niet zo'n beetje ook. Skoda kondigt naast de facelift van deze modellen maar liefst vier volledig nieuwe EV's aan, wat het elektrische portfolio in 2026 op zes modellen moet brengen.

Rode lijn is de bijbehorende designtaal Modern Solid, waarvan we vorig jaar augustus het eerste voorbeeld zagen op de Vision 7S concept car. Dat slaat een bruggetje naar de grootste EV uit het vat van Skoda, want dat wordt een zevenzits ruimtereus met een lengte van ongeveer 4,90 meter met de werktitel Space, feitelijk de productieversie van die Vision 7S.

Skoda elektrisch offensief

Skoda's 'Space'-sculptuur die laat zien wat je van de grote elektrische SUV kunt verwachten.

Elektrische station én elektrisch Karoq-alternatief: Elroq.

Een maatje kleiner en lager zit de voorlopig Combi hetende stationwagon van zo'n 4,70 meter. Deze komt in 2026 en mikt vooral op de binnenruimte waar al jaren zo prat op gaat.

Skoda elektrisch offensief

De Combi, een vooruitblik op een elektrische stationwagen.

Twee jaar voordat de productieversie van die elektrische 'Combi' in de showrooms staat, komt Skoda echter al met een kleinere elektrische SUV die Elroq gaat heten. Met het 'Compact'-sculptuur geeft Skoda het ontwerp van die Elroq al in grote lijnen vrij. De Skoda Elroq wordt grofweg 4,5 meter lang en lijkt dan ook het elektrische alternatief voor de Karoq te worden.

Skoda elektrisch offensief

De Compact, een vooruitblik op de Skoda Elroq.

Kleine EV van €25.000

Ook Skoda komt met een elektrische cross-over die het relatief laag in de markt positioneert. Die auto draagt vooralsnog werktitel Small en moet een instapprijs van ongeveer €25.000 krijgen. De kleine elektrische cross-over wordt een technisch broertje van de productieversie van de Volkswagen ID2all Concept, al was dat natuurlijk een hatchback. Die Volkswagen krijgt overigens ook een cross-broertje. Ook is de productieversie van de Cupra Urban Rebel, die nog een definitieve modelnaam krijgt, een zustermodel.

De kleinere elektrische Skoda wordt zo'n 4,10 meter lang en moet vanbinnen ongeveer even ruim zijn als de grotere Skoda Scala. Deze compacte Skoda gaat in Spanje gebouwd worden.

Skoda elektrisch offensief

Skoda's vooruitblik op de kleine elektrische cross-over.

Skoda Enyaq iV

En de Skoda Enyaq iV en Enyaq Coupé iV dan? Die worden niet vergeten. In 2025 krijgt dat elektrische tweetal namelijk een uitgebreide facelift waarmee ze in ieder geval designtechnisch in lijn worden gebracht met de volgens Skoda's nieuwe designtaal getekende elektrische nieuwkomers.

Skoda elektrisch offensief

Ook de Skoda Enyaq (Coupé) iV krijgt Skoda's nieuwe designtaal.

PRIVATE LEASE Skoda

Lezersreacties (16)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.