Singer leeft zich uit op klassieke Porsche 911 Turbo

Twee smaken

Porsche 911 Singer DLS Turbo Track
Porsche 911 Singer DLS Turbo TrackPorsche 911 Singer DLS Turbo TrackPorsche 911 Singer DLS Turbo TrackPorsche 911 Singer DLS Turbo TrackPorsche 911 Singer DLS Turbo TrackPorsche 911 Singer DLS Turbo TrackPorsche 911 Singer DLS Turbo TrackPorsche 911 Singer DLS Turbo RoadPorsche 911 Singer DLS Turbo RoadPorsche 911 Singer DLS Turbo RoadPorsche 911 Singer DLS Turbo RoadPorsche 911 Singer DLS Turbo RoadPorsche 911 Singer DLS Turbo RoadPorsche 911 Singer DLS Turbo RoadPorsche 911 Singer DLS Turbo RoadPorsche 911 Singer DLS Turbo RoadPorsche 911 Singer Dynamics & Lightweighting Study - Turbo

Het Amerikaanse Singer heeft al tal van verschillende Porsche 911-restomods uitgevoerd. De Dynamics & Lightweighting Study uit 2018 was één van de bijzonderste en daarop komt nu een 'turbo-vervolg'.

Singer pakt restomods soms vrij subtiel aan, maar de Dynamics & Lightweighting Study (DLS) van vijf jaar geleden was van een wat grondiger aard. Het ging toen om een 911 van de 964-generatie die technisch een complete modernisering onderging, een 500 pk sterke 4.0 boxermotor kreeg, inclusief een koolstofvezel lichtgewicht koets. Singer herhaalt dat kunstje, maar dan met de 911 Turbo van diezelfde generatie. Het resultaat is de DLS Turbo, die direct in twee smaken is verschenen.

De heftigste van de twee is de 'Blood Orange' gespoten auto. Die heeft een fiks uitgebouwde koets, omdat de klant voor een zo hoog mogelijke downforce wilde gaan. Dat moet vast goedkomen met zo'n enorme achterspoiler erop. Bijzonder zijn verder de 'heupen', die flink breder zijn dan normaal gesproken. Ook de wat subtielere 'Moet Blanc' gespoten andere DLS Turbo heeft die, maar die moet het zonder de enorme spoiler doen.

Porsche 911 Singer DLS Turbo Road

Porsche 911 Singer DLS Turbo.

Het technische verhaal is, zoals dat bij een Singer DLS hoort, van A tot Z onder handen genomen. Het kloppend hart is een door Singer ontwikkelde speciale biturbo 3.8 zescilinder boxermotor die maar liefst 700 pk vermogen genereert bij 9.000 tpm. Die stuurt zijn vermogen via een handgeschakelde zesbak naar de achterwielen, dus je kunt je voorstellen dat het stevig poken én sturen is om de DLS Turbo te beteugelen. De optionele op circuitgebruik af te stellen nieuwe ophanging helpt daarbij, net als op maat gemaakte schokdempers, koolstofkeramische remmen en Michelin Pilot Sport Cup 2 (of Cup 2R)-banden. Zoals gewoonlijk verklapt Singer geen prijzen; het gaat hier om peperduur maatwerk. Er zijn in elk geval al twee klanten gevonden, die nu van hun oranje of champagnekleurige unieke 911 Turbo kunnen genieten.

Lezersreacties (13)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.