AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Seat Ibiza Cupra eerst als diesel
Seat presenteert in Genève de Ibiza Cupra. In eerste instantie zal die leverbaar zijn met een 160 pk sterke TDI motor. Later komt een 180 pk 1,8-liter 20V beschikbaar.
Seat presenteert in Genève de Ibiza Cupra. In eerste instantie zal die leverbaar zijn met een 160 pk sterke TDI motor. Later komt een 180 pk 1,8-liter 20V beschikbaar voor de Cupra.
De Cupra is niet gauw te verwarren met een andere Ibiza. Daar dragen de indrukwekkende luchthapper aan de voorzijde en wielen, die zijn voorzien van 205/40 R17 banden en priemende rode remklauwen, zeker hun steentje aan bij.
Eén van de technische snufjes op de Cupra is DSR, Dynamic Intelligent Steering. Dit systeem past de stuurbekrachtiging aan op de rijstijl van de bestuurder. Daarnaast is de Ibiza Cupra voorzien van traction control. Voor de 160 pk sterke 1,9-liter TDi motor claimt Seat een verbruik van 5,4 liter per 100 kilometer. Net als de Leon Cupra wordt de Ibiza gebouwd in het onderkomen van de sportafdeling van Seat in het Spaanse Martorell.
Eén van de technische snufjes op de Cupra is DSR, Dynamic Intelligent Steering. Dit systeem past de stuurbekrachtiging aan op de rijstijl van de bestuurder. Daarnaast is de Ibiza Cupra voorzien van traction control. Voor de 160 pk sterke 1,9-liter TDi motor claimt Seat een verbruik van 5,4 liter per 100 kilometer. Net als de Leon Cupra wordt de Ibiza gebouwd in het onderkomen van de sportafdeling van Seat in het Spaanse Martorell.
Ibiza FR
Een andere noviteit van Seat in Genève is dat de Ibiza FR voortaan leverbaar is met een 130 pk TDI motor. Dit model vervangt de Ibiza Sport die al met deze krachtbron leverbaar was. De prestaties van de Sport en de FR liggen vrijwel gelijk. Het grote verschil tussen de twee zit 'm in de vering. Aan de voorzijde is de FR 25 procent stijver geveerd dan de Sport. Aan de achterkant is dat 10 procent. Daardoor helt de FR in bochten 15 procent minder over.
Een andere noviteit van Seat in Genève is dat de Ibiza FR voortaan leverbaar is met een 130 pk TDI motor. Dit model vervangt de Ibiza Sport die al met deze krachtbron leverbaar was. De prestaties van de Sport en de FR liggen vrijwel gelijk. Het grote verschil tussen de twee zit 'm in de vering. Aan de voorzijde is de FR 25 procent stijver geveerd dan de Sport. Aan de achterkant is dat 10 procent. Daardoor helt de FR in bochten 15 procent minder over.
Plaats een reactie
PRIVATE LEASE Seat Ibiza
Had je deze auto's al gezien?
Lees ook
Achtergrond
Met deze leuke Seat Ibiza begon het Cupra-feest - Liefhebber gezocht
Nieuws
Seat Ibiza, Ateca en Leon iets duurder
Nieuws
Seat: 'Ibiza en Arona kunnen verdwijnen door importheffingen'
Nieuws
Seat Ibiza heeft tijdelijk goed bedeelde instapper met turbomotor
Occasiontest