en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Begin volgend jaar zet Seat de plug-in hybride versie van de Tarraco in de showrooms. Het merk maakt nu meer informatie over die Tarraco PHEV bekend. Een Nederlandse prijs is nog niet bekend.
Tijdens de IAA van Frankfurt liet Seat vorig jaar de Tarraco PHEV zien. De Spanjaarden gaven destijds al de eerste informatie over die plug-in hybride Tarraco vrij, maar specificaties zoals de elektrische actieradius waren nog niet in beton gegoten. Tot vandaag. Seat gaf vorig jaar aan dat de Tarraco PHEV dankzij een 12,8 kWh accupakket 'meer dan 50 kilometer' elektrisch zou moeten kunnen afleggen. Die belofte blijkt niet helemaal te worden ingelost. Hij komt op één acculading tot 48 kilometer ver.
Seat Tarraco
Heb je het accupakket leeg gereden? Aan een 3,6 kW-lader is het pakket in 3,5 uur vol te jagen met stroom. Met een 230V-aansluiting (2,3 kW) heb je zo'n 6 uur nodig. De aandrijflijn bestaat natuurlijk uit veel meer dan slechts een accupakket. In de neus van de plug-in hybride Tarraco ligt namelijk een 150 pk sterke 1.4 TSI vercilinder benzinemotor. Die krachtbron krijgt bijval van een 116 pk leverende elektromotor die in de DSG-automaat met zes versnellingen is geïntegreerd. Het geheel levert een systeemvermogen op van 245 pk en 400 Nm. Deze aandrijflijn kennen we in feite natuurlijk al van de Seat Leon PHEV, Volkswagen Passat GTE en Skoda Octavia iV. De Tarraco PHEV sprint in minder dan 7,5 seconden naar de 100 km/h en heeft een topsnelheid van 205 km/h. In elektromodus bedraagt de topsnelheid overigens 140 km/h.
Seat levert de Tarraco PHEV straks als Xcellence en als FR. Basisuitvoering Style, wel beschikbaar voor de Tarraco met 150 pk sterke 1.5 TSI, gaat aan de neus van de plug-in hybride voorbij. De Xcellence heeft 19-inch lichtmetaal en krijgt standaard onder meer Virtual Cockpit, een elektrisch bedienbare achterklep, gedeeltelijke alcantara bekleding, adaptieve cruisecontrol en Park Assist. De FR is het sportiever aangeklede alternatief voor de Xcellence. De Tarraro PHEV FR heeft afwijkend 19-inch lichtmetaal, sportstoelen met geïntegreerde hoofdsteunen, een elektrisch verstelbare bestuurdersstoel, klimaatregeling met drie gescheiden zones, donker getinte ramen achter en aluminium sportpedalen. Prijzen zijn er zoals gezegd nog niet, die worden in aanloop naar de marktintroductie in het eerste kwartaal van 2021 vrijgegeven.
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.