Romeo Ferraris Cinquone zet Biposto in z'n schaduw

Romeo Ferraris Cinquone
Romeo Ferraris CinquoneRomeo Ferraris CinquoneRomeo Ferraris CinquoneRomeo Ferraris CinquoneRomeo Ferraris CinquoneRomeo Ferraris Cinquone
De extreme Abarth 695 Biposto is je nog niet snel genoeg? Dan heeft Romeo Ferraris de oplossing: de zwaar opgefokte Cinquone.

Romeo Ferraris neemt de gewone Abarth 500 als basis, maar laat weinig aspecten van die auto onaangeroerd. In de eerste plaats heeft de auto een widebodykit, bestaande uit een nieuwe motorkap, andere bumpers en grotere sideskirts. Verder monteert het bedrijf 18-inch lichtmetaal en een nieuw uitlaatsysteem onder de auto.

Vervolgens kan de klant een koolstofvezelpakket bestellen. Wie dat aanvinkt, krijgt spiegelkappen, een B-stijl en een achterspoiler van dit edele materiaal. Wie dan ook opteert voor het Leggero-pakket, krijgt een motorkap en achterklep van koolstofvezel. Met al deze aanpassingen komt het gewicht uit op 970 kg.

Binnenin gaat het bedrijf ook enthousiast te werk, met onder meer Recaro-stoelen, een rolkooi, diverse koolstofvezel sierelementen en bekleding van leer of alcantara.

248 pk

De basisversie heeft een tot 160 pk en 230 Nm opgefokte 1,4-liter turbomotor onder de kap. In combinatie met een handbak betekent dat een sprint naar 100 km/h in 7,4 seconden en een top van 211 km/h.

Een treetje hoger staat de Cinquone S, die het tot 210 pk en 310 Nm schopt. Dan kost de sprint naar 100 km/h slechts 5,7 seconden, de S knalt vervolgens door naar een topsnelheid van 232 km/h.

De échte pk-liefhebber wil natuurlijk de Cinquone Corsa. Die mobiliseert 248 pk en 330 Nm, nog steeds uit het dappere 1,4-liter viercilindertje. Dit bommetje heeft niet meer dan 5,5 seconden nodig om naar de 100 km/h te schieten en heeft een top van 240 km/h.

Verwacht niet dat dit carbon- en pk-feest goedkoop van start gaat. De eenvoudigste versie van de Cinquone kost 47.762 euro en de prijslijst loopt door tot 69.220 euro voor de Cinquone Corsa Cabrio.

PRIVATE LEASE Abarth 500

Lezersreacties (37)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.