Renault Mégane RS Trophy-R speelt op de ring
Op rantsoen
Op de Nürburgring is Renault druk in de weer met een Mégane RS. Lichte camouflage aan de zijkanten van de koets bevestigen het vermoeden: dit is geen ‘normale’ RS. Nee, dit belooft de RS Trophy-R te worden.
Sinds de komst van alle RS-modellen werkt Renault met een bekend recept. Na de reguliere RS volgt de RS Trophy. De sportafdeling bij Renault doet er vervolgens een schepje bovenop met de RS Trophy-R. Bij die versie ligt de focus op gewichtsbesparing, zoals nu ook op de spionagebeelden is te zien. De plek van de achterbank blijft leeg en maakt plek voor een rolkooi en net zoals bij de vorige generatie wordt een achterruitenwisser op de tekentafel weggegumd. Bij de in 2014 gepresenteerde Mégane RS 275 Trophy-R werden ook voorzieningen als airconditioning en een geluidsinstallatie de deur gewezen.
Specificaties zijn nog onbekend. De voorgaande RS 275 Trophy-R behield hetzelfde aantal pk (275) in vergelijking met de 100 kilogram zwaardere RS 275 Trophy. Mocht dat wederom gebeuren, dan kan de nieuwe RS Trophy-R op 300 pk rekenen uit de 1,8-liter turbomotor. Naast gewichtsverlies verwachten we verdere aanpassingen in de ophanging en aan het onderstel, zoals voorheen ook gebeurde.