Renault Mégane Estate mag nog even blijven maar wordt duurder

Still going strong

Renault Megane Estate

Hij draait inmiddels bijna acht jaar mee, maar de Renault Mégane Estate mag in ieder geval nog een deel van 2024 meemaken. Met ingang van dit jaar is de praktische Mégane Estate wél iets duurder geworden. Dat kan AutoWeek melden na een blik op de prijslijst.

De Renault-familie bevat momenteel twee modellen die wat naam betreft zéér op elkaar lijken, maar die tot op het kleinste moertje van elkaar verschillen. We hebben het over de Mégane Estate en de Megane E-Tech Electric. Die eerste is nog een traditionele C-segmenter zoals je die voor de massale opkomst van elektrische modellen kende. De tweede - zonder accent aigu op de e - is een elektrische cross-over. De Mégane Estate is het enige overblijfsel van de traditionele Mégane-familie die in Nederland tot 2021 ook uit een hatchback en elders in de wereld ook uit een sedanversie bestond Het ooit zo uitgebreide leveringsgamma van de Renault Mégane Estate werd in augustus vorig jaar uitgekleed. De TCe 160 verdween en ook de plug-in hybride aandrijflijn werd samen met de handgeschakelde transmissies uit het gamma geknipt. Wat er over bleef: een 140 pk sterke 1.3 TCe die altijd aan een EDC-automaat is geknoopt. De Renault Mégane Estate blijft voorlopig nog even met die aandrijflijn leverbaar. Wel is hij met ingang van dit jaar duurder geworden.

Tot voor kort betaalde je minimaal €34.535 voor de Mégane Estate met 140 pk sterke benzinemotor. Voor dat bedrag reed je de Equilibre-uitvoering. Dat blijft de instapper, maar hij wordt €1.155 duurder en staat nu voor €35.690 in de orderboeken. Ook de enige andere uitvoering - Techno - overleeft de jaarwisseling. Ook die wordt €1.155 duurder en wisselt nu voor €38.490 van eigenaar. Hij slokt 521 liter aan bagage op.

Uitrusting

Als Equilibre heeft de Renault Mégane Estate onder meer over twee zones gescheiden klimaatregeling, parkeersensoren voor en achter, elektrisch verstelbare en verwarmbare buitenspiegels, elektrisch bedienbare zijruiten voor en achter, automatische ruitenwissers en automatische verlichting. Ook standaard: cruisecontrol, led-koplampen en een infotainmentsysteem dat zowel Android Auto als Apple Carplay ondersteunt, compleet met 7-inch scherm. De Techno-uitvoering voegt daar onder andere een multimediasysteem met navigatie en een groter 9,3-inch scherm aan toe, en bovendien draadloze Apple CarPlay-connectiviteit, een uitgebreider audiosysteem, follow-me-home-verlichting, een frameloze automatisch dimmende binnenspiegel, een achteruitrijcamera en veiligheidssystemen als Lane Departure Warning, verkeersbordherkenning en een noodremsysteem. Ook behoren sfeerverlichting, een groter kleurenscherm in het instrumentarium, Renault Multi-Sense, 17-inch lichtmetalen wielen, privacy glass, een chroomkleurige grille, een haaienvinantenne, fraaiere interieurbekleding, een met leer beklede pookknop én een achterbank die met een druk op de knop neer te klappen valt, tot het Techno-feestje.

De Renault Mégane Estate werd begin 2016 gepresenteerd en is nu dus acht jaar oud. We verwachten niet dat hij nog lang leverbaar zal zijn.

PRIVATE LEASE Renault Mégane

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (12)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.