Renault Master E-Tech Electric: nieuwe naam, verdubbeld bereik

Tot 200 kilometer elektrisch

Renault Master E-Tech Electric

Renault geeft de elektrische Master Z.E. een nieuwe naam en stopt er direct een groter accupakket in. De grootste elektrische bedrijfswagen van Renault heet nu Master E-Tech Electric en verruilt zijn 33-kWh accu voor een 53-kWh exemplaar.

De Master Z.E. was niet bepaald gezegend met een grote inzetbaarheid. De elektrische bedrijfswagen had namelijk altijd een 33 kWh accu in zijn bodem, genoeg voor een actieradius van slechts maximaal 107 WLTP-kilometers. De Renault Master Z.E. heet voortaan Master E-Tech Electric, helemaal in lijn met de elektrische Mégane E-Tech Electric en de elektrische variant van de Kangoo. Het blijft niet bij een nieuwe naam, Renault monteert namelijk direct een veel groter accupakket in zijn grootste bedrijfswagen.

Renault geeft de Master E-Tech Electric een 52-kWh accu waarmee de actieradius bijna is verdubbeld. Zijn WLTP-bereik bedraagt namelijk 200 kilometer.

De Master E-Tech Electric wordt geleverd met een 1-fase-boordlader (7,4 kW) en is straks ook leverbaar met een 22 kW DC-boordlader. Aan de elektromotor is verder niet gesleuteld, die blijft dus 76 pk sterk.

Uiteraard bestaat de elektrische Master straks weer in diverse soorten en maten. Er zijn drie hoogtematen en drie lengtematen te bestellen. Daarnaast biedt Renault de keuze uit een drietal laadvermogens. Het laadvolume van de gesloten bestellers bedraagt afhankelijk van de gekozen variant 8 tot 15 kubieke meter. Er komen twee chassis-cabine-versies.

Nederlandse prijzen zijn er nog niet.

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (20)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.