AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Range Rover Sport 2011 met nieuwe basisdiesel
17
De Range Rover Sport heeft een modeljaarwisseling ondergaan. Het belangrijkste nieuws is de introductie van een nieuwe basisdiesel.
Voortaan kunnen kopers van de Range Rover Sport kiezen voor een 3,0-liter zescilinder turbodiesel met een vermogen van 211 pk. Het maximumkoppel is 520 Nm. De CO2-uitstoot van die versie is 243 gram per kilometer. De vanafprijs van deze nieuwe basisdiesel is 82.900 euro.
Daarnaast blijft de 245 pk versie (SE) van deze diesel gewoon in het gamma. Die kost minimaal 90.900 euro. De rijker uitgeruste HSE is er voor 96.900 euro. De 3.0 TDV6 Autobiograhpy 245 pk is de uwe voor 102.500 euro.
De 5.0 V8 Supercharged (510 pk/625 Nm) rondt het gamma naar boven af. Land Rover rept van een 'voor een dergelijke motor indrukwekkend lage CO2-emissie van 348 gram per kilometer'. De vanafprijs is 133.900 euro. De duurste versie is de 5.0 V8 Supercharged Autobiography, die 139.500 euro kost.
Voor het modeljaar 2011 zijn er twee nieuwe functies die de terreincapaciteiten nog verder verbeteren: helling startassistent (HSA – Hill Start Assist) en helling acceleratieregeling (GAC – Gradient Acceleration Control). Voor het modeljaar 2011 worden bovendien drie nieuwe lakkleuren geïntroduceerd: Fuji White (solid), Baltic Blue (metallic) en Siberian Silver (metallic).
Daarnaast blijft de 245 pk versie (SE) van deze diesel gewoon in het gamma. Die kost minimaal 90.900 euro. De rijker uitgeruste HSE is er voor 96.900 euro. De 3.0 TDV6 Autobiograhpy 245 pk is de uwe voor 102.500 euro.
De 5.0 V8 Supercharged (510 pk/625 Nm) rondt het gamma naar boven af. Land Rover rept van een 'voor een dergelijke motor indrukwekkend lage CO2-emissie van 348 gram per kilometer'. De vanafprijs is 133.900 euro. De duurste versie is de 5.0 V8 Supercharged Autobiography, die 139.500 euro kost.
Voor het modeljaar 2011 zijn er twee nieuwe functies die de terreincapaciteiten nog verder verbeteren: helling startassistent (HSA – Hill Start Assist) en helling acceleratieregeling (GAC – Gradient Acceleration Control). Voor het modeljaar 2011 worden bovendien drie nieuwe lakkleuren geïntroduceerd: Fuji White (solid), Baltic Blue (metallic) en Siberian Silver (metallic).
Video
Helaas kunnen wij deze video niet weergeven, omdat je niet akkoord bent gegaan met de
cookie voorwaarden.
Onze video speler heeft rechten nodig voor de "Social Media".
Wijzig je cookie instellingen
Had je deze auto's al gezien?

Land Rover Range Rover Sport P460e Dynamic SE PHEV | Pano | 22 Inch | El. trekhaak | Softclose | Cold Climate | Convenience Pack
- 2024
- 26.593 km
€ 119.800

Land Rover Range Rover Sport 3.0 P460e Dynamic HSE | Black Pack | Meridian Surround | 23 Inch | Head-Up | Stoelkoeling+Massage
- 2025
- 2.889 km
€ 134.900

Land Rover Range Rover Sport 4.2 V8 Supercharged
- 2005
- 136.531 km
€ 23.940
Lees ook
Autotest
Dubbeltest: Volvo XC90 vs Range Rover Sport - Stekkeren op hoog niveau
Nieuws
Range Rover Sport ook elektrisch onderweg
Nieuws
Range Rover Sport SV Edition Two: vier verschillende thema's
Nieuws
Kiezen maar: vijf smaken Range Rover Sport SV ‘Celestial Collection’
Nieuws