Range Rover Electric heeft enorm accupakket
Koud nieuws
De Range Rover Electric wordt heel langzaam aan onthuld, stapje voor stapje. Vanuit de vrieskou in het hoge noorden krijgen we nu wat technische informatie.
JLR kiest ervoor om de eerste puur elektrische Range Rover stapsgewijs de wereld in te helpen. Zo kregen we toch alweer bijna een halfjaar geleden ineens de hele auto in zijn geheel te zien, maar bleef technische informatie nog achterwege. Ook nu horen we nog maar weinig, maar hebben we wel de eerste interessante cijfers voor je.
We krijgen de Range Rover Electric in de sneeuw te zien, want de Britten testen hoe de accu zich houdt in de kou. Daarbij zijn ze zo aardig om aan te geven wat voor accu dat is: het gaat om een uit 344 prismatische cellen bestaand accupakket met een capaciteit van maar liefst 117 kWh. De accu werkt bovendien met een spanning van 800V. Stevige cijfers, die ongetwijfeld een fatsoenlijke laadsnelheid en actieradius opleveren, al zijn die nou net die gegevens nog steeds geheim. De accu van de Range Rover Electric is in elk geval door JLR zelf ontwikkeld en naar verluidt is het een NCM-accu.
Het is nog steeds niet helemaal helder wanneer we nou de volledige onthulling - of beter gezegd, het slot van de langdurige onthulling - kunnen verwachten. Ook de datum van de marktintroductie is nog in nevelen gehuld. Volgens Range Rover volgen er eerst nog meer tests met prototypen op verschillende locaties, dus vermoedelijk komen we over nog eens krap een halfjaar terug met meer informatie.