en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
In alle gevallen beschikt de MG3 over een 106 pk sterke 1,5-liter viercilinder met een koppel van 137 Nm bij 4.750 tpm. Een sprintje naar de 100 km/h is daarmee in 10,4 seconden achter de rug. Z'n topsnelheid ligt op 173 km/h. Met een lengte van 4 meter is -ie ongeveer net zo groot als een Volkswagen Polo.
Z'n prijs ligt echter een stuk lager dan die van z'n tegenspelers. De duurste versie, de 3 Style, mag aan de andere kant van Het Kanaal namelijk mee voor 9.999 pond, zo'n 11.400 euro. Standaard staat -ie op 16-inch lichtmetalen wielen, heeft hij parkeersensoren achter, cruise control, automatische verlichting en regensensoren.
Een stapje lager staat de 3 Form Sport, deze moet 9.549 pond opbrengen, zo'n 11.000 euro. Ook deze versie staat op 16-inch lichtmetaal en krijgt sportieve panneeltjes op zich geplakt. Dan is er nog de 3 Form uitvoering zonder Sport-toevoeging. Airco, diverse aansluitingsmogelijkheden voor smartphones, een lederen multifunctioneel stuurwiel, centrale deurvergrendeling met afstandsbediening, elektrisch bedienbare en verwarmbare zijspiegels zijn allemaal standaard.
Behoorlijk luxe dus, en datzelfde geldt in feite ook voor de basisversie, de 3 Time. Voor 8.399 pond, zo'n 9.611 euro, staat -ie bij je op de stoep. Lichtmetalen wielen moet -ie ontberen, maar elektrische ramen, een radio/cd-speler met USB en AUX-aansluiting, Stability Control, Hill Hold Control, een bandenspanningsindicator, led-dagrijverlichting en koplampen met het MG-logo erin verwerkt zijn van de partij. Of en wanneer de auto naar Nederland komt is nog niet bekend.
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.