Prijskaartjes voor Range Rover Evoque plug-in

P300e elektrificeert Evoque verder

Land Rover Range Rover Evoque

AutoWeek kan exclusief melden welke bedragen Land Rover minimaal wil ontvangen voor de Evoque P300e, de plug-in hybride variant van de eind 2018 vernieuwde Evoque.

In november 2018 trok Land Rover het doek van de tweede generatie van de Evoque, het instapmodel van de Range Rover-familie. Bij zijn generatiewissel maakte de nieuwe SUV onder meer kennis met benzine- en dieselmotoren die zijn uitgerust met mild-hybridtechniek. De Engelsen meldden direct dat de Evoque op termijn ook kennis zou maken met een plug-in hybride aandrijflijn en vandaag is de dag dat AutoWeek exclusief kan melden welke bedragen op diens prijskaartje zijn geschreven. Let wel, alle in dit artikel genoemde prijzen betreffen de fiscale waarde, exclusief kosten rijklaar maken. Land Rover rekent daar voor de Evoque momenteel grofweg € 1.200 voor, een bedrag dat je dus nog bij de fiscale waarde moet optellen.

Land Rover vraagt minstens € 54.815 exclusief kosten rijklaarmaken voor de Range Rover Evoque P300e. Het betreft hier de naamloze standaarduitvoering. Hoger op de ladder staat de SE-uitvoering, een versie waar de Engelsen minimaal € 64.315 voor willen ontvangen. De HSE moet minstens € 69.265 opbrengen, terwijl de R-Dynamic S en de R-Dynamic HSE respectievelijk € 66.815 en € 71.715 kosten.

De vierwielaangedreven Evoque P300e heeft een 1,5-liter driecilinder benzinemotor onder de kap die 200 pk en 280 Nm levert. Het systeem werkt samen met een 108 pk en 260 Nm sterke elektromotor. Opvallend: Land Rover heeft nog geen officiële specificaties vrijgegeven. Het gecombineerd vermogen houd je samen met de elektrische actieradius dan ook nog even van ons te goed. Reken op een elektrisch bereik van zo'n 55 tot 65 kilometer.

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (13)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.