AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Prijs Daihatsu Cuore bekend
De vijfdeurs Daihatsu Cuore stond al een tijdje op de nominatie op vervangen te worden. Hoe de opvolger er uitziet, wisten we al. Inmiddels weten we ook de prijzen.
De vijfdeurs Daihatsu Cuore stond al een tijdje op de nominatie op vervangen te worden. Hoe de opvolger er uitziet, wisten we al. Inmiddels weten we ook de prijzen.
De nieuwe Daihatsu Cuore krijgt een vanafprijs van 8.499 euro. Voor dat geld krijg je volgens Daihatsu de zuinigste benzineauto ter wereld. Ook is de auto een stuk volwassener geworden, aldus het merk.
De nieuwe Daihatsu Cuore krijgt er flink wat kracht bij. De nieuwe 1,0-liter driecilinder levert een vermogen van 70 bij. Het oude torretje komt niet verder dan 58 pk. De lengte van de kleine Daihatsu is 3,46 meter; vijf centimeter meer dan de Cuore die vandaag de dag bij de dealer staat. Om de achterpassagiers wat meer de ruimte te geven, is de achterbank over een lengte van 25,5 centimeter te verschuiven is. Daihatstu meldt met trots dat de nieuweling, ondanks zijn toegenomen vermogen 104 gram CO2 per kilometer uitstoot. Dat is minder dan zijn voorganger.
Wie wil kan zijn Cuore laten uitvoeren met een stabiliteitsprogramma. Het systeem heet VSC, en is vergelijkbaar met ESP. Verder zijn zeven airbags aan boord waarvan één knie-airbag. Het is voor het eerst dat een auto in deze klasse met die accessoire wordt uitgerust.
De vijfdeurs Cuore wordt in september op de markt verwacht. Die driedeurs volgt begin 2008. Ook komt een Start-Stop-systeem voor de Cuore beschikbaar.
De nieuwe Daihatsu Cuore krijgt er flink wat kracht bij. De nieuwe 1,0-liter driecilinder levert een vermogen van 70 bij. Het oude torretje komt niet verder dan 58 pk. De lengte van de kleine Daihatsu is 3,46 meter; vijf centimeter meer dan de Cuore die vandaag de dag bij de dealer staat. Om de achterpassagiers wat meer de ruimte te geven, is de achterbank over een lengte van 25,5 centimeter te verschuiven is. Daihatstu meldt met trots dat de nieuweling, ondanks zijn toegenomen vermogen 104 gram CO2 per kilometer uitstoot. Dat is minder dan zijn voorganger.
Wie wil kan zijn Cuore laten uitvoeren met een stabiliteitsprogramma. Het systeem heet VSC, en is vergelijkbaar met ESP. Verder zijn zeven airbags aan boord waarvan één knie-airbag. Het is voor het eerst dat een auto in deze klasse met die accessoire wordt uitgerust.
De vijfdeurs Cuore wordt in september op de markt verwacht. Die driedeurs volgt begin 2008. Ook komt een Start-Stop-systeem voor de Cuore beschikbaar.
Plaats een reactie
Had je deze auto's al gezien?
Lees ook
Op Zoek Naar
Opnieuw zoeken we voor €3.000 een beginnersauto, maar nu een verstandige
Praktijkverbruik
Praktijkverbruik Daihatsu Cuore: verdwenen zuinigheid
Achtergrond
Fiat Cinquecento vs. drie Japanse kleintjes - Uit de Oude Doos
Nieuws