AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Power-SUV: Porsche Cayenne Turbo S
Met 450 pk was de Cayenne Turbo al niet ondergemotoriseerd, maar veeleisende klanten bezochten na aanschaf nog een tuner voor een krachtkuur. Dat is nu niet meer nodig, want de nieuwe Turbo S krijgt van huis uit al 521 pk.
Met 450 pk was de Cayenne Turbo al niet ondergemotoriseerd, maar veeleisende klanten bezochten na aanschaf nog een tuner voor een krachtkuur. Dat is nu niet meer nodig, want de nieuwe Turbo S krijgt van huis uit al 521 pk.
De vermogenswinst van 71 pk bij de 4,5-liter V8 werd bereikt door verhoging van de turbodruk met 0,2 bar, montage van een grotere intercooler en aanpassing van de motorelektronica. Het maximum koppel steeg met 100 Nm naar 720 Nm, wat bij een toerental tussen 2.750 en 3.750 voor de volle 100% beschikbaar is
Uiteindelijk heeft natuurlijk positieve gevolgen op de prestaties. De topsnelheid van de Turbo S bedraagt 270 km/h en de sprint van 0 naar 100 km/h duurt slechts 5,2 seconden. De gewone Turbo haalt 266 km/h en sprint in 5,6 seconden naar 100 km/h.
Rondom staat de Turbo S op 20-inch velgen met banden in de maat 275/40 R 20. De remschijven voor zijn met 30 mm en achter met 28 mm vergroot. Voor de rest zijn de verschillen met de gewone Turbo nihil. In april staat de Cayenne Turbo S bij de delaers voor een prijs van € 167.950.
Plaats een reactie
Had je deze auto's al gezien?
Lees ook
Oud & Nieuw
Waarom de Porsche Cayenne al 23 jaar de benchmark is voor dynamische SUV's
Nieuws
Deze Porsche Cayenne heeft een V8 met...handbak! - Liefhebber gezocht
Nieuws
Nieuwe elektrische Porsche Cayenne Coupé in vermomming over de Nürburgring
Nieuws
Porsche Cayenne en Porsche Panamera houden brandstofmotor tot ver in jaren 30
Nieuws