Porsche Cayenne Turbo S goed voor 550 pk

Porsche Cayenne Turbo S
Hij is even weggeweest maar een jaar na de facelift van de SUV toont Porsche de Cayenne Turbo S. Die S staat uiteraard weer voor extra pk's, de V8 biturbo schopt het tot 550 pk. Voor net geen twee euroton is hij de uwe.
In Nederland kost de gisteren op de show in Peking onthulde Cayenne Turbo S 197.600 euro. Bestellen kan al, rijden nog niet, in augustus 2008 komt de geweldenaar in de showrooms te staan. De V8 biturbo levert in de S 50 pk meer dan in de gewone Turbo. Het koppel bedraagt 750 Nm tussen 2.250 en 4.500 toeren. Zoveel geweld laat zelfs een 2.355 kilo zware mastodont als de Cayenne in 4,8 seconden van 0 naar 100 sprinten en top ligt op maar liefst 280 km/h. Vanuit de SUV-hoek is er nauwelijks concurrentie voor de Cayenne Turbo S. De nieuwe BMW X6 gaat bijvoorbeeld niet verder dan 407 pk. Dan is de Audi RS6 Avant met 580 pk misschien nog wel een grotere concurrent voor de Cayenne Turbo S.
Keramische remmen 
De V8 biturbo is gekoppeld aan een zestraps tiptronic automaat. Luchtvering met niveauregeling is standaard, en dat geldt uiteraard ook voor het Porsche Active Suspension Management en Porsche Dynamic Chassis Control. Af fabriek is de Turbo S al behoorlijk gepimped, zo staat hij op 21 inch wielen met banden in de maat 295/35 al zullen tuners als Gemballa dat allemaal nog veel te braaf vinden. De remschijven voor hebben een diameter van 380 mm, achter meten de schijven nog altijd 358 mm. En dan zijn er ook nog de keramische remmen, die nog groter zijn en als afmetingen 410mm vóór en 370mm achter hebben. Maar dan moet de portemonnee wel weer extra open.

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (52)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.