AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Porsche Cayenne krijgt heftige topversie

Krachtigste niet-hybride Cayenne

Porsche Cayenne Coupé
Porsche Cayenne Coupé
Porsche Cayenne Coupé
Porsche Cayenne Coupé
Porsche Cayenne Coupé
Porsche Cayenne Coupé
Porsche Cayenne Coupé
Porsche Cayenne Coupé
Porsche Cayenne Coupé
Porsche Cayenne Coupé
Porsche Cayenne Coupé
Porsche Cayenne Coupé
Porsche Cayenne Coupé
Porsche Cayenne Coupé
Porsche Cayenne Coupé

Porsche geeft foto's vrij van een nieuwe extra sportieve variant van de Cayenne Coupé. De nieuwkomer is gebaseerd op de Turbo Coupé en lijkt de sterkste niet-hybride Cayenne ooit te worden.

Het leveringsgamma van de Cayenne en Cayenne Coupé is net als dat van de 911 en Panamera behoorlijk uitgebreid. De Cayenne Turbo S E-Hybrid is veruit de krachtigste Cayenne die Porsche ooit op de menukaart heeft gehad. Onder de kap ligt de 550 pk 4.0 V8, die wordt bijgestaan door een 136 pk leverende elektromotor die het systeemvermogen naar een intense 680 pk brengt. Die Turbo S E-Hybrid is een plug-in hybride. Porsche heeft in ieder geval voor de Cayenne Coupé een nieuwe motorversie in het vat zitten die de boeken in gaat als de sterkste niet-hybride Cayenne ooit. Een laadklep, zoals die zich op de plug-in hybride Cayennes linksachter bevindt, ontbreekt namelijk.

Porsche Cayenne Coupé

Porsche Cayenne Coupé

Volgens Porsche, dat tweevoudig rallykampioen en merkambassadeur Walter Röhrl achter het stuur van een ingepakt testmodel heeft gezet, is de nieuweling gebaseerd op de Cayenne Turbo Coupé die de reeds genoemde 550 pk 4.0 V8 in zijn snuit heeft. Krachtiger dan de Cayenne Turbo S E-Hybrid wordt deze versie waarschijnlijk niet, maar kijk niet gek op als Porsche zo'n 630 pk uit de achtcilinder weet te persen. Hoewel de plug-in hybride meer vermogen heeft, wordt het wel de meest dynamische Cayenne-variant. Porsche spreekt over een aangepast Porsche Dynamic Chassis Control, bredere wielen in de maat 22 inch, een aangepaste ophanging en speciale banden.

Het is nog niet bekend wanneer de extra pittige Cayenne Coupé, die misschien wel Cayenne Turbo S gaat heten, wordt onthuld.

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (4)

Reageren