Porsche Cayenne GTS heeft sportieve ambities
De Cayenne GTS heeft voortaan een 3,6-liter V6 biturbomotor onder de kap. Het vermogen is 440 pk, 20 pk meer dan de V8 voorheen leverde. Het maximumkoppel stijgt zelfs met 85 Nm naar 600 Nm.
De sprint naar 100 km/h kost nu 5,2 seconden (met Sport Chrono pakket 5,1 seconden). De topsnelheid is 262 km/h. Een speciale sportuitlaat geeft de GTS daarbij een extra sportief geluid.
Het onderstel van de GTS is sportiever afgesteld. De auto profiteert van Porsche Active Suspension Management (PASM). Vergeleken met de Cayenne S is de GTS 24 millimeter verlaagd. Voor extra onderscheid met de basis-Cayennes heeft de GTS een Turbo-neus gekregen.
Nieuwe basisversie
Porsche spuit diverse onderdelen in contrasterend zwart en verder pronkt de sportieve Cayenne met sideskirts, uitgeklopte wielkasten en 20-inch RS Spyder-wielen. Binnenin laat een combinatie van leren bekleding en alcantara zien dat je in iets speciaals zit.
Porsche gebruikt de gelegenheid om ook meteen een nieuwe basis-Cayenne te introduceren. Deze heeft ook een 3,6-liter V6 benzinemotor, maar dan met 300 pk. Deze versie sprint in 7,7 seconden naar 100 km/h en de topsnelheid is 230 km/h.
De Porsche Cayenne GTS debuteert op de LA Auto Show. De auto staat vanaf februari bij de Nederlandse dealers, de prijzen zijn nog niet bekend.
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?

Porsche Cayenne 4.0 S, Burmester, massage, carbon
- 2024
- 39.497 km

Porsche Cayenne 2.9 S | Full Option | SportDesign | Pano | Luchtvering | 4W Sturing | Trekhaak | 22 inch | Approved |
- 2020
- 139.831 km

Porsche Cayenne 3.0 E-Hybrid - Sport Chrono l Panorama l 360c l Memory l Coupe
- 2019
- 72.803 km
Lees ook

Porsche wil sneller elektrificeren dan de klant maar de Cayenne Electric is waanzinnig

Porsche Cayenne Electric: tot dik 1.000 pk sterk en ruim 600 kilometer bereik

Porsche stopt de nieuwe Cayenne Electric helemaal vol met schermen

Porsche Cayenne Turbo GT wordt elektrisch: Op naar de 1.000 pk
