Porsche 911 GT2 RS Clubsport 25 is extreme mengelmoes
991 en 992 gecombineerd
Porsche Motorsport en Manthey Racing, het autosportteam dat ook straatauto's van Porsche verfijnt, vieren feest: Manthey bestaat namelijk 25 jaar. Om dat te vieren slaan de twee partijen de handen ineen voor de 911 GT2 RS Clubsport 25: een gelimiteerd circuitspeeltje dat zowel kenmerken van de 991 als de 992-generatie van de 911 heeft.
De Clubsport 25 is gebaseerd op de 911 GT2 RS Clubsport, de niet-straatlegale versie van de GT2 RS die speciaal bedoeld is voor circuitdagen. Op die basis bouwde Porsche later ook de extreme reïncarnatie van de 935. In uiterlijk opzicht zijn de verschillen tussen de Clubsport en de Clubsport 25 direct te zien. De aerodynamica is compleet onder handen genomen: de voorbumper heeft een grotere splitter en de koelopeningen hebben weinig meer weg van die van de GT2 RS. Aan de zijkant zitten extra vleugeltjes voor de luchtgeleiding en de koplampen hebben meer weg van de kijkers van de 992. Ook de spoorbreedte nam toe ten opzichte van de GT2 RS Clubsport. Het vermogen van de geblazen 3,8-liter zescilinder boxer blijft met 700 pk wel ongewijzigd.
Van opzij leent de Clubsport 25 enkele stijlelementen van de 935: de zijspiegels en de luchtinlaat voor de achterwielen. Bovenop de kont van het circuitmonster zit een grote achterspoiler met een 'zwanenhals', een karakteristiek stijlkenmerk van de 992 GT3 en GT3 Cup. De auto loopt van opzij iets verder door naar achteren, waardoor de achterkant van de 911 iets 'verzonken' lijkt in de rest van de carrosserie. Zo extreem als bij de 935 is dat echter niet. Van achteren gezien herken je mede dankzij de achterlichten weer duidelijk een 991 in de Clubsport 25. Ook bijzonder: het kleurenschema, waarbij de felgroene details verwijzen naar de opvallende GT3-racer van Manthey Racing.
Porsche bouwt 30 exemplaren van de GT2 RS Clubsport 25. De prijs is niet bekend, maar de GT2 RS Clubsport had al een vanafprijs van €405.000 exclusief belastingen.