Peugeot 308 SW: bijna altijd 14 of 20% bijtelling
Met een CO2-uitstoot van 99 gram per kilometer voldoet de BlueHDi 2.0 ruimschoots aan de eisen om in aanmerking te komen voor 20% bijtelling. Dat is weliswaar niet zo weinig als berijders van een BlueHDi 1.6 hebben (14%), maar je hebt dan wel 150 pk en 370 Nm tot je beschikking. Goed voor een 0-100 km/h-sprint van 8,9 seconden en een top van 215 km/h. Ook als je 'm bestelt met grotere, 17-inchwielen, komt de SW BlueHDI in aanmerking voor 20%. Standaard levert Peugeot de 2,0-litermotor met handgeschakelde zesbak. Met de optionele zestraps automaat komt de uitstoot uit op 108 gram CO2 per kilometer; zelfs dan zit je dus ruim onder de 20%-grens (111 gram/km).
De SW is er ook met de nieuwe driecilinder benzinemotor, de 1.2 e-THP, en die levert 110 of 130 pk. De krachtigste komt in combinatie met de automatische transmissie zelfs nog in aanmerking voor een bijtellingstarief van 20%.
Alleen de 1.6 THP met 155 pk valt qua bijtellingsvoordeel buiten de boot.
Eerder al maakten we alle prijzen van de nieuwe Peugeot 308 SW bekend.