Peugeot 308 SW: bijna altijd 14 of 20% bijtelling

Peugeot 308 SW
Wat betreft bijtelling heeft de Peugeot 308 SW zijn zaakjes goed voor elkaar. Onlangs lieten we de prijzen zien van de nieuwe stationwagon, maar toen konden we nog niet melden dat zelfs de 2.0 HDI met 150 pk ook in aanmerking komt voor 20% bijtelling.

Met een CO2-uitstoot van 99 gram per kilometer voldoet de BlueHDi 2.0 ruimschoots aan de eisen om in aanmerking te komen voor 20% bijtelling. Dat is weliswaar niet zo weinig als berijders van een BlueHDi 1.6 hebben (14%), maar je hebt dan wel 150 pk en 370 Nm tot je beschikking. Goed voor een 0-100 km/h-sprint van 8,9 seconden en een top van 215 km/h. Ook als je 'm bestelt met grotere, 17-inchwielen, komt de SW BlueHDI in aanmerking voor 20%. Standaard levert Peugeot de 2,0-litermotor met handgeschakelde zesbak. Met de optionele zestraps automaat komt de uitstoot uit op 108 gram CO2 per kilometer; zelfs dan zit je dus ruim onder de 20%-grens (111 gram/km).

De SW is er ook met de nieuwe driecilinder benzinemotor, de 1.2 e-THP, en die levert 110 of 130 pk. De krachtigste komt in combinatie met de automatische transmissie zelfs nog in aanmerking voor een bijtellingstarief van 20%.

Alleen de 1.6 THP met 155 pk valt qua bijtellingsvoordeel buiten de boot.

Eerder al maakten we alle prijzen van de nieuwe Peugeot 308 SW bekend.

PRIVATE LEASE Peugeot 308

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (52)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.