Peugeot 206+ stopt, op naar de 207+ ?
We hebben het altijd een opmerkelijke actie van Peugeot gevonden; bij de komst van de de 207 in 2006 bleef de 206 er nog tot 2009 naast lopen. Tot zover niets nieuws onder de zon, Renault heeft bijvoorbeeld de Clio Campus ook nog een tijdje naast de nieuwe Clio gevoerd en wie herinnert zich de Ford Fiesta Classic nog? Om over de Fiat Punto nog maar te zwijgen: de 'gewone' Punto bleef leverbaar naast de nieuwe Grande Punto, die later in de pas liep met de (nieuwe) Punto Evo, om tegenwoordig weer gewoon als Punto door het leven te gaan. En met de komst van de nieuwe Panda staat de oude plots als Panda Classic in de prijslijst.
Terug naar Peugeot. In 2009 werd de situatie toch wel een beetje vreemd: de inmiddels 11 jaar oude 206 werd omgedoopt tot 206+ en die 'plus' hield in dat de 206 de snuit en het dashboard van de 207 kreeg aangemeten, die op zijn beurt een facelift kreeg. Die 'opgewarmde prak' bleek in Nederland nog opmerkelijk goed te verkopen; de 206+ verkocht in 2010 en 2011de helft van de aantallen die de 207 scoorde. Niet slecht.
En de productie van de 206+ gaat voorlopig nog vrolijk door, al is de auto sinds 1 april niet meer in Nederland te bestellen. De dealers verkopen hun voorraden en doen dat ook met de 207's die ze nog hebben staan want voor Nederland is ook de productie daarvan gestaakt. De 207 SW en CC blijven voorlopig wel gewoon leverbaar.
Rest tot slot de vraag: komt er ook een 'plus'-versie van de 207? Die kans is zeer klein tot uitgesloten. Want zo'n succesnummer als de 206 is de 207 bij lange na niet geworden, de 206 verkocht hier bijna drie keer zo goed als de 207. En diens opvolger, de 208, is écht een compleet nieuwe auto waarvan je niet zomaar even de complete voorpartij en het dashboard overlepelt op een 207.