Open en elektrisch: Lunaz Range Rover Safari

Geslaagde heiligschennis

Lunaz Range Rover cabrio
Lunaz Range Rover cabrio Lunaz Range Rover cabrio Lunaz Range Rover cabrio Lunaz Range Rover cabrio Lunaz Range Rover cabrio Lunaz Range Rover cabrio Lunaz Range Rover cabrio Lunaz Range Rover cabrio Lunaz Range Rover cabrio EVLunaz Range Rover cabrio EV

Wat is erger, het dak van een klassieker knippen of z’n V8 vervangen door een stel accu’s en elektromotoren? Bij het Britse Lunaz doen ze het gewoon allebei, en het resultaat is deze bijzondere Range Rover Safari.

Eerlijk is eerlijk: op zichzelf ziet de creatie van Lunaz er lang niet gek uit. De Range Rover is uitgevoerd in een smaakvolle kleurstelling en het zichtbare deel van de conversie – het cabrio-deel – lijkt netjes te zijn gedaan. Het achterdek is bijvoorbeeld fraai afgerond en op de kont rust daadwerkelijk een opgevouwen kap, keurig onder een donkerblauwe hoes. Als het resultaat je bekend voorkomt, is dat trouwens niet gek: Lunaz verwijst zelf ook graag terug naar de destijds unieke cabrioversie van de eerste Range Rover waarmee James Bond reed in ‘Octopussy’.

Hoewel een complete interieurfoto helaas ontbreekt, oogt ook datgene wat we wel zien van hoge kwaliteit. Er is bijvoorbeeld een gemoderniseerde, maar niet té moderne middenconsole, waarin natuurlijk ogend hout wordt afgewisseld met een strak stel knoppen en schakelaars. Het instrumentarium is voorzien van onder meer een indicator voor actieradius en de toestand van de batterij, terwijl de analoge toerenteller is vervangen door een ‘power-meter’. Het geheel oogt zoals we dat gewend zijn van een laat exemplaar van de eerste Range Rover. Lunaz zegt dat er twee jaar aan het nieuwe interieur is gewerkt en dat het te vinden zal zijn in ‘alle toekomstige elektrische Range Rovers’ van het merk. Er komt dus kennelijk nog meer aan.

Lunaz Range Rover cabrio EV

Lunaz treedt niet in details over de aandrijflijn, maar heeft daar een goede reden voor. De exacte configuratie hangt namelijk af van de wensen van de klant. Evengoed noemt het bedrijf een vermogen van zo’n 375 pk, dus de Range Rover wordt er bepaald niet langzamer van. Het onderstel wordt aangepakt met adaptieve schokdempers, unieke veren en sterkere remmen, terwijl de Range Rover als vanouds over bergen en door diep water moet kunnen klauteren en waden. De prijs? Die blijft uiteraard ook tussen Lunaz en de klant.

Lezersreacties (43)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.