AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Op de valreep: Peugeot 307 SW Bioflex
De Peugeot 308 staat al op het punt om uit zijn ei te kruipen, maar dat wil niet zeggen dat Peugeot geen aandacht meer aan de 307 besteed. Integendeel: Peugeot neemt op de valreep nog een nieuwe variant van de 307 SW op in het leveringsprogramma.
Het betreft de 307 SW Bioflex, een auto die is aangepast voor het gebruik van E85-brandstof (een combinatie van 85 procent uit planten vervaardigd ethanol en 15 procent loodvrije benzine). Het nieuwe model kan uiteraard ook alleen op loodvrije benzine rijden.
De 1,6-liter motor in de Bioflex levert 110 tot 112 pk en 147 à 153 Nm koppel, afhankelijk van het mengsel dat zich in de brandstoftank bevindt. De CO2-uitstoot per kilometer bedraagt 169 gram, tegenover 178 gram voor de standaard 307 SW 1.6.
In Frankrijk is ook van de hatchback een Bioflex-variant leverbaar, maar ons land krijgt alleen de SW. In Nederland kunnen geïnteresseerden de 307 SW Bioflex vanaf september bestellen. De eerste exemplaren worden in de loop van november aan de klanten geleverd. De importeur maakt de prijs van de 'groene' SW binnenkort bekend.
De 1,6-liter motor in de Bioflex levert 110 tot 112 pk en 147 à 153 Nm koppel, afhankelijk van het mengsel dat zich in de brandstoftank bevindt. De CO2-uitstoot per kilometer bedraagt 169 gram, tegenover 178 gram voor de standaard 307 SW 1.6.
In Frankrijk is ook van de hatchback een Bioflex-variant leverbaar, maar ons land krijgt alleen de SW. In Nederland kunnen geïnteresseerden de 307 SW Bioflex vanaf september bestellen. De eerste exemplaren worden in de loop van november aan de klanten geleverd. De importeur maakt de prijs van de 'groene' SW binnenkort bekend.
Plaats een reactie