Ook Passat CC als Euro VI-diesel

Volkswagen Passat CC
Na de gewone Passat komt er nu ook een Blue-TDI versie van de Passat CC. Dit wil zeggen dat de auto beschikt over een SCR-katalysator die de uitstoot van stikstofoxiden (NOx) omlaag brengt.

Door de aanpassingen aan het model voldoet deze Passat CC theoretisch nu al de Euro VI-normen van 2014. Dat is daarmee het vierde model dat in Nederland aan deze eisen voldoet na de Mercedes E300 Bluetec, de nieuwe BMW 330d en de 'gewone' Passat Blue-TDI, die eveneens weinig NOx uitstoten. De reden dat deze merken nu al met dit soort auto's komen, is dat in veel Amerikaanse staten dieselauto's nu al aan uitstooteisen moeten voldoen die zo goed als gelijk zijn aan Euro VI.

De Passat CC Blue-TDI heeft de bekende 2.0 commonraildiesel van VAG met in dit geval 143 pk, terwijl hij toch iets zuiniger is dan de normale 140 pk variant in de CC: hij stoot 139 gram CO2 per kilometer uit. De actieradius komt daarmee op 1.346 kilometer, beweert VW.

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (12)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.