Ook hybridetechniek voor goedkopere McLarens

McLaren P1 Nürburgring
McLaren heeft de hybridetechniek gebruikt om de peperdure P1 tot een supersnelle creatie te maken. Daarbij zal het echter niet blijven.

Greg Levine, Manager Marketing & Sales Worldwide bij McLaren, vertelde AutoWeek/GTO in een interview op de salon van Genève: "Met de hybride aandrijflijn van de P1 hebben we baanbrekende zaken bewerkstelligd, maar het blijft daar zeker niet bij."

Levine vervolgt: "Het zou nogal stom zijn om in het segment van de hypercars de overwinning op te eisen en vervolgens af te gaan wachten tot concurrenten met hybridetechniek bij de goedkopere sportwagens gaan domineren. Reken dus maar op toekomstige McLarens met hybridetechniek, we willen grenzen blijven verleggen."

Rondetijd P1
Vragen naar de rondetijd van de P1 op de Nordschleife had een mysterieus antwoord als resultaat: "We hebben ons ten doel gesteld om met een straatauto vanuit de fabriek naar de Nordschleife te rijden en daar een rondetijd van minder dan 7 minuten neer te zetten. Dat is absoluut gelukt. Vergelijk het met poker: zou jij je kaarten laten zien als je je doel al bereikt hebt? Dus het is de vraag of we ooit de daadwerkelijke tijd gaan onthullen. "

Mogelijk laat McLaren zich halverwege dit jaar alsnog uit de tent lokken. Top Gear heeft al aangekondigd de P1 en RingrecordhouderPorsche 918 Spyder tegenover elkaar te gaan zetten. Mocht de Porsche daarbij sneller zijn, dan zou het alsnog bekendmaken van een Ringrecord een goede optie zijn. De tijd zal het leren...

Lezersreacties (13)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.