AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Ook Audi RS3 klaar voor onthulling
400 pk sterke sedan in Parijs
42
Audi heeft zojuist aangekondigd later vandaag het doek te trekken van de langverwachte RS3 Sedan. Daarmee heeft Audi een heuse verrassing meegebracht naar Parijs.
Audi zal later vandaag de nieuwe Q5 onthullen, maar daar blijft het niet bij. Het merk heeft zojuist gezegd ook een RS3 Sedan aan de wereld te gaan tonen.
Al in februari dit jaar kregen we beeld van een RS3 Sedan op ons bordje, al zou het lang daarna stil blijven rond de gespierde sedan uit Ingolstadt. Opvallend is het gegeven dat de RS3 Sedan er wat kracht betreft stevig op vooruitgaat. Waar de huidige RS3 Sportback 367 pk uit zijn 2,5-liter TFSI viercilinder perst, is de RS3 liefst 400 pk en 480 Nm sterk. We verwachten dat ook de RS3 Sportback deze krachinjectie krijgt. Later vandaag volgt meer informatie.
PRIVATE LEASE Audi A3
Had je deze auto's al gezien?

Audi A3 Sportback 40 TFSI e Edition 3x S-line Panorama/HUD/Memory
- 2022
- 74.983 km
€ 32.995

Audi A3 Limousine 30 TFSI Sport S Line Edition | Alcantara Sportstoelen | 18'' Lm velgen | All weatherbanden
- 2018
- 117.133 km
€ 17.930

Audi A3 Sportback 30 Tfsi 115pk S-tronic S edition · Apple/Android Car Play · Camera · P-Sensoren · Parkeer Assistent · Navi · 17'' Inch · Garantie t/m 29-09-2028 of 100.000km
- 2024
- 31.694 km
€ 33.440
Lees ook
Vergelijkende test
Dubbeltest: Audi A3 Limousine vs. BMW 220 Gran Coupe - Verschil van inzicht
Reportage
Waarom de Volkswagen Golf GTE wel en de Audi A3 e-tron niet in trek is bij snelle jongens
Nieuws
Abt maakt gestoord monster van Audi RS3
Nieuws
Audi A3 krijgt elektrische tegenhanger
Dubbeltest: Audi A3 Sportback vs. BMW 1-serie
Gerelateerde forum topics
Lezersreacties (42)
ReagerenSub-reacties inklappen

Anoniem
Potentiële kopers moeten wel even een beetje budget vrijmaken voor het vervangen van kromme remschijven. De rest van de VW-techniek is al net zo kwetsbaar. Het dashboard knuffelt dan wel weer heel lekker. Audi, regressie door falende techniek. Adieu.

Strakke bak, ook al is het geen verrassend ontwerp

Anoniem
Saaie auto met een grote motor. Rare combo.

Anoniem
voor een verrassend ontwerp moet je bij Honda zijn werkelijk om je dood te lachen

@ Autodesign
Hoe verrassend is meestal een sportieve uitvoering van een bestaand model??
Niet?? Oke dan zijn we snel uitgepraat Nee maar ff serieus, wat verwacht je dan, daar ben ik wel even benieuwd naar :-)
@ M Roccor
Kempenaer heeft geen auto's bij zijn bezit staan, gezien zijn ingevulde beroep zal hij zich er wel voor schamen haha ;-)
Hoe verrassend is meestal een sportieve uitvoering van een bestaand model??
Niet?? Oke dan zijn we snel uitgepraat Nee maar ff serieus, wat verwacht je dan, daar ben ik wel even benieuwd naar :-)
@ M Roccor
Kempenaer heeft geen auto's bij zijn bezit staan, gezien zijn ingevulde beroep zal hij zich er wel voor schamen haha ;-)

Anoniem
Voordat er weer herhalingen op herhalingen volgen: Ook deze RS3 krijgt, net zoals de nieuwe TT RS, HET REMSYSTEEM VAN DE NIEUWE R8. Helaas kunnen enkele reageerders vermoedelijk niet goed lezen, waardoor je mag vrezen dat deze reactie voor sommigen overbodig is.

Anoniem
Leuk, om de drieduizend km remmen vervangen. Zie Autoblog.

Anoniem
Vandaag aangekondigd dat vanmiddag het doek eraf gaat. Weer 2 items op 1 dag over een auto met zaaddodend design? Waarom douwen die Duitsers zo hun voet tussen de deur op een Frans Autofeest?

Anoniem
Voorspelbare reacties:
- Fraudi
- Vier nullen
- Voorspelbaar
- Remschijven
- Fraudi
- Vier nullen
- Voorspelbaar
- Remschijven

Anoniem
Welk Frans autofeest.

Anoniem
Ik wil weinig van AUdi weten maar een remprobleem als genoemd kan heel simpel ontstaan als je er een remsper opzet . De clientele , dat zegt genoeg , accepteert het maar potentieel een waar feest voor remblokken en schijven .

Anoniem
Het eerste waar ik aan denk, hoeveel van die pk's zijn gesjoemeld?
Loopt het blokje na 10000km nog en hoeveel olie heb ik dan verbruikt?
Ik wacht wel op de Hyundai N30.
Kan ik na 3000km nog remmen zonder dat het stuur uit mijn handen klappert?
Loopt het blokje na 10000km nog en hoeveel olie heb ik dan verbruikt?
Ik wacht wel op de Hyundai N30.
Kan ik na 3000km nog remmen zonder dat het stuur uit mijn handen klappert?

400PK in een Jetta. Ik probeer me een beeld te vormen van de man of vrouw die dat een goed idee vindt en in de markt is voor zoiets.....

Anoniem
"aan de wereld te gaan tonen" Dat klinkt ook een beetje alsof de wereld er op te wachten zit. Ik zou het persoonlijk iets bescheidener hebben geformuleerd, "we zullen de RS3 sedan aan het publiek gaan tonen", maar bescheidenheid ontsiert de Duitser.

Anoniem
Heerlijke dikke auto en de mooiste sedan in zijn klasse.
Goed om te lezen dat deze RS3 wordt voorzien van het remsysteem van de nieuwe R8.
Goed om te lezen dat deze RS3 wordt voorzien van het remsysteem van de nieuwe R8.

Het meest fantastisch in zijn klasse

@M ROCCOR
Hier een 2007 VW die ook roest, gewoon rondom de klink.
"Hoezo oud brits inferieur roestend brits apparaat"
Het kan de beste overkomen.
Hier een 2007 VW die ook roest, gewoon rondom de klink.
"Hoezo oud brits inferieur roestend brits apparaat"
Het kan de beste overkomen.

De A3 sedan is voor mij momenteel zo ongeveer de mooiste Audi dus de dikke versie daarvan kan ik alleen maar toejuichen...
Ondanks dat we allemaal al precies weten hoe die er uit gaat zien ben ik toch benieuwd!
Ondanks dat we allemaal al precies weten hoe die er uit gaat zien ben ik toch benieuwd!

Anoniem
Dat ze bij Audi sterke en betrouwbare producten kunnen bouwen weten we natuurlijk al heel erg lang (denk aan alle Le Mans-overwinningen).
Het enige nieuwe aan dit bericht is dus eigenlijk dat dit nu ook in een A3 wordt gestopt.
Het is een mooie auto voor (waarschijnlijk) heel veel geld en in Nederland totaal onbruikbaar. Bovendien lopen er in NL veel te veel afgunstige kneusjes rond die dit soort toptechniek niet kunnen waarderen. Die maak je dus nog ongelukkiger.
Het enige nieuwe aan dit bericht is dus eigenlijk dat dit nu ook in een A3 wordt gestopt.
Het is een mooie auto voor (waarschijnlijk) heel veel geld en in Nederland totaal onbruikbaar. Bovendien lopen er in NL veel te veel afgunstige kneusjes rond die dit soort toptechniek niet kunnen waarderen. Die maak je dus nog ongelukkiger.

Anoniem
mevrouw van bommel :
1. gebleken is dat de betrouwbaarheid te wensen overlaat .
2. toptechniek is inherent aan 1 en m.i. synoniem met agiliteit. Juist de achilleshiel van een AUdi . AUdi begint dan ook met AU.
Nu gebleken is dat ik geen AUdi heb (en een vrouw , terzijde) ben ik wellicht
gelukkiger dan de getrouwde man met een AUdi.
1. gebleken is dat de betrouwbaarheid te wensen overlaat .
2. toptechniek is inherent aan 1 en m.i. synoniem met agiliteit. Juist de achilleshiel van een AUdi . AUdi begint dan ook met AU.
Nu gebleken is dat ik geen AUdi heb (en een vrouw , terzijde) ben ik wellicht
gelukkiger dan de getrouwde man met een AUdi.

De A3 sedan vind ik de mooiste Audi's van het moment. De RS modellen daarentegen vind ik altijd over de top. Dat lijkt bij deze ook weer het geval te zijn.

Aha, de afgunstdrogreden is ook weer genoemd.
Als het waar is dat de sedan het remsysteem krijgt uit de R8 dan komt het wellicht nog goed. En natuurlijk een fatsoenlijk sperdifferentieel. De RS3 hatchback was gewoon weer een dramatisch slechte auto. Kun je hoog en laag springen, hij is bagger.
Als het waar is dat de sedan het remsysteem krijgt uit de R8 dan komt het wellicht nog goed. En natuurlijk een fatsoenlijk sperdifferentieel. De RS3 hatchback was gewoon weer een dramatisch slechte auto. Kun je hoog en laag springen, hij is bagger.

@ Alfa Johnny
Wat is er volgens jouw wel betrouwbaar?
Toyota?? Dat merk met die saaie auto's?
Mijn vader kocht een nieuwe die hem vanaf het 4e levensjaar 2 keer op vakantie in de steek liet en hem zei je trekt die caravan zelf maar?
Uiteraard is er op onderhoud nooit bespaard...
Nu heeft hij weer een VAG auto gekocht, en rijd daar vooralsnog net zoals hij voor de 2 Toyota's die hij gehad heeft (ruim 30 jaar VAG gereden zonder noemenswaardige problemen) met volle tevredenheid rond!
Dus ja wat is betrouwbaar in jouw ogen?
Wat is er volgens jouw wel betrouwbaar?
Toyota?? Dat merk met die saaie auto's?
Mijn vader kocht een nieuwe die hem vanaf het 4e levensjaar 2 keer op vakantie in de steek liet en hem zei je trekt die caravan zelf maar?
Uiteraard is er op onderhoud nooit bespaard...
Nu heeft hij weer een VAG auto gekocht, en rijd daar vooralsnog net zoals hij voor de 2 Toyota's die hij gehad heeft (ruim 30 jaar VAG gereden zonder noemenswaardige problemen) met volle tevredenheid rond!
Dus ja wat is betrouwbaar in jouw ogen?

ter verduidelijking die 2 keer op vakantie was het ene jaar en het volgende jaar weer...

Fantastisch! Beloofd een mooie auto te worden!
Over de opmerkingen betreft de remmen: zie de opmerking van Blank. Het gaat dus om een ander remsysteem. Helaas heb ik het idee dat de reaguurders die deze opmerkingen maken niet kunnen lezen. En zo ook mijn opmerking niet zullen lezen. In het volgende topic zien we de genoemde opmerkingen dus opnieuw. Erg jammer.
De opmerkingen over betrouwbaarheid zijn ook opgeblazen. Er zijn soms problemen. In de meeste gevallen vind ik dat PON (waar de garantieafwikkeling in Nederland ligt) dat niet netjes oplost. Maar het lijkt te verbeteren. Ik hoop dat ze die lijn doorzetten en naast geweldige auto's ook geweldige service gaan leveren. Het merendeel van de Audi's rijdt probleemloos rond. Zo ook die van mij.
Over de opmerkingen betreft de remmen: zie de opmerking van Blank. Het gaat dus om een ander remsysteem. Helaas heb ik het idee dat de reaguurders die deze opmerkingen maken niet kunnen lezen. En zo ook mijn opmerking niet zullen lezen. In het volgende topic zien we de genoemde opmerkingen dus opnieuw. Erg jammer.
De opmerkingen over betrouwbaarheid zijn ook opgeblazen. Er zijn soms problemen. In de meeste gevallen vind ik dat PON (waar de garantieafwikkeling in Nederland ligt) dat niet netjes oplost. Maar het lijkt te verbeteren. Ik hoop dat ze die lijn doorzetten en naast geweldige auto's ook geweldige service gaan leveren. Het merendeel van de Audi's rijdt probleemloos rond. Zo ook die van mij.

Anoniem
Grappig hoe ouderwets dit ding eruit ziet tussen al het moderne spul op de voorpagina.
Maar 400 pk is wel weer leuk voor hard rechtuit.
Oh en Audia1, 51% is ook het meerendeel maar dan ziet het er qua betrouwbaarheid wel heel anders uit.
Maar 400 pk is wel weer leuk voor hard rechtuit.
Oh en Audia1, 51% is ook het meerendeel maar dan ziet het er qua betrouwbaarheid wel heel anders uit.

Met het remsysteem van de nieuwe R8 ! Ze hebben er dus werk van gemaakt. Het verbaasde mij al zoveel video's van testsessies te kunnen vinden. Algemene betrouwbaarheid: dat weten we pas over enkele jaren. Deze RS3 ziet er fantastisch uit. Daar ben ik NU van overtuigd.
@Kempenaer: Ieder zijn zin. Ik knuffel wat anders dan een dashboard. Maar goed, we kunnen bij Audi alleszins de kwalitatief hoog gepositioneerde en aangenaam aandoende goed uitgekozen materialen niet wegwuiven. Van regressie of falende techniek heb ik bij Audi (en VW) nooit last.
@Kempenaer: Ieder zijn zin. Ik knuffel wat anders dan een dashboard. Maar goed, we kunnen bij Audi alleszins de kwalitatief hoog gepositioneerde en aangenaam aandoende goed uitgekozen materialen niet wegwuiven. Van regressie of falende techniek heb ik bij Audi (en VW) nooit last.

Wel nodig dat ze die remmen aangepakt hebben. Geweldige auto verder, hoewel ik toch liever een snelle Bimmer zou kiezen.

Anoniem
laten we eerlijk weten dit is niks verniewends

looks..."geeuw"

@Blank: Dus de TT RS heeft het remsysteem van de R8 gekregen? Interessant. Kun je -ongetwijfeld ten overvloede- hier een linkje plaatsen naar een persbericht wat dit bevestigt? Zijn we hopelijk weer klaar met dat gezeik.

Anoniem
''PON (waar de garantieafwikkeling in Nederland ligt)''
Nee hoor , de Wet bepaald dit , te beginnen bij het Burgelijk Wetboek art. 7, 17 ev.
Nee hoor , de Wet bepaald dit , te beginnen bij het Burgelijk Wetboek art. 7, 17 ev.

Anoniem
poulisma , als je zoals ik 25 de Autobild lees weet je het .
Ik ben niet bezig met betrouwbaarheid , althans mijn keuze wordt er niet door bepaald. Het leven is zo kort. De contradictie is wel dat ik over het algemeen geen problemen heb , want italiaans.
Ik ben niet bezig met betrouwbaarheid , althans mijn keuze wordt er niet door bepaald. Het leven is zo kort. De contradictie is wel dat ik over het algemeen geen problemen heb , want italiaans.

Anoniem
D2 , als het nog steeds gepaard gaat met een remdif blijven we problemen zien .

Zet hier eens de topversie van de Giulia naast.. (Die waarschijnlijk veeel minder kost) en het contrast is groot.
Dan krijg je ook geen dertien in een dozijnbak.
Dit lijntje van Audi kennen we al 15 jaar, tijd voor vernieuwing.
Dan krijg je ook geen dertien in een dozijnbak.
Dit lijntje van Audi kennen we al 15 jaar, tijd voor vernieuwing.

@Ruttie85 - Naar prijs moet je niet kijken als je kwaliteit wilt. Daarentegen is de RS3 ook lang niet het topmodel van Audi. Dat is de RS7 of S8 plus. En die performen in beide gevallen beter dan de Giulia. Ik vind dit een hele mooie toevoeging aan het Audi gamma.

Anoniem
Onzin Audia1, als prijs geen rol speelt koop je geen RS3 maar bij wijze van spreken een Veyron.
Doe mij maar een Giulia Q en de rest van die 100k ga ik andere leuke dingen van doen, en zou er eens wat mis zijn wat met de Audi net zo goed kan ( ben ervaringsdeskundige ), who cares! The smile on your face in an Alfa id priceless.
Doe mij maar een Giulia Q en de rest van die 100k ga ik andere leuke dingen van doen, en zou er eens wat mis zijn wat met de Audi net zo goed kan ( ben ervaringsdeskundige ), who cares! The smile on your face in an Alfa id priceless.

@Ruttie85
Die Giulia moet je niet met een RS3 maar met een eventuele RS4 vergelijken.
Iets met appels en peren?? Maar waarom zou "jouw" Giulia geen 13 in een dozijn auto zijn?? Alleen het feit dat hij minder populair is?
Die Giulia moet je niet met een RS3 maar met een eventuele RS4 vergelijken.
Iets met appels en peren?? Maar waarom zou "jouw" Giulia geen 13 in een dozijn auto zijn?? Alleen het feit dat hij minder populair is?

Sorry, ik zie weinig verschil tussen een RS 3 of 4...
Ik zie WEL verschil tussen een Giulietta of Giulia. Dat maakt heel AUDI voor mij dertien in dozijn.
En als je kwaliteit wilt, ga je ZEKER niet in zee met een maffioos concern als VAG. Dus waarom zoveel ervoor betalen...
Ik zie WEL verschil tussen een Giulietta of Giulia. Dat maakt heel AUDI voor mij dertien in dozijn.
En als je kwaliteit wilt, ga je ZEKER niet in zee met een maffioos concern als VAG. Dus waarom zoveel ervoor betalen...

http://www.autoblog.nl/nieuws/update-dit-is-de-stand-van-zaken-rondom-de-rs3-remmen-91755

Anoniem
Ik heb die prachtbak in Parijs zien staan. Een geweldige auto!
Deze heeft andere remmen en is VÉÉL mooier dan een "aso" Giulia!
Die topversie van de Giulia kost maar liefst € 108.000!!! Nou, in geen
108.000 jaar!
Deze heeft andere remmen en is VÉÉL mooier dan een "aso" Giulia!
Die topversie van de Giulia kost maar liefst € 108.000!!! Nou, in geen
108.000 jaar!

Anoniem
Super mooi!
Een vraag of een opmerking? Laat het ons weten met een reactie.