Officieel: Citroën DS 5LS is eerste sedan DS-label
De nieuwe sedan is 4,70 meter lang, 1,84 meter breed en 1,50 meter hoog. Daarmee zit de auto qua grootte tussen de C4 en C5 in. Citroën noemt de wielbasis van 2,71 meter echter 'de grootste van het C-segment', dus we moeten de concurrentie dus meer in de hoek van de Audi A3 Limousine en Mercedes CLA zoeken.
Voor het lijnenspel hebben de ontwerpers inspiratie opgedaan bij recente concept-cars, in de eerste plaats de DS Wild Rubis maar ook de grote Numéro 9.
Citroën gebruikt veel chroom om het premiumgevoel te vergroten. Let ook op de grille: daar prijkt het DS-logo en dus niet het traditionele Citroën-logo. PSA wil DS namelijk in China als een zelfstandig merk neerzetten.
Onder de kap is er keuze uit twee benzinemotoren. De eerste is een THP-motor met een vermogen van 160 pk, de sterkste versie is ook een viercilinder maar dan met 200 pk.
De voorstoelen krijgen een massagefunctie en een Denon HiFi-systeem zorgt voor hoogwaardig geluid. Keyless entry en parkeerhulp behoren ook tot de standaarduitrusting.
Citroën introduceert de DS 5LS in maart in China. Plannen om de auto naar Europa te halen, zijn er vooralsnog niet.
PRIVATE LEASE Citroën




Uitgelicht aanbod
Lees ook

Praktijkervaring Citroën C5 Aircross: dit vinden eigenaren van hun auto

Stellantis gaat middelgrote bestellers bouwen in Turkije

Citroën ID (1966) - In het Wild

Nieuwe CEO voor Citroën

Citroën Xantia - Eerste kennismaking - Uit de Oude Doos

Nieuwe Citroën C3 Aircross: ook elektrisch
Lezersreacties (57) (gesloten)
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.