AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Noble gaat open
Noble had in Birmingham behalve de spectaculaire M14 nog een tweede verrassing in petto: de M12 GTC.
Noble had in Birmingham behalve de spectaculaire M14 nog een tweede verrassing in petto: de M12 GTC.
Deze cabrio-versie van de M12 GTO stond twee jaar geleden als concept car op dezelfde beurs en vergaarde in de tussentijd zo veel orders dat Lee Noble besloot om de GTC ook daadwerkelijk te gaan bouwen. De twee afneembare carbon dakdelen kun je achter de stoelen kwijt, de 'beugel' die vervolgens overblijft kun je weliswaar simpel verwijderen maar niet mee op pad nemen. De achterzijde van de auto heeft een nieuwe belijning, achter de motor blijft nog 90 liter bagageruimte over. Omdat de carrosserie van de M12 van zichzelf al dusdanig stijf is, waren er volgens Noble voor de GTC geen extra verstevigingen – en dus gewicht – nodig.
De 3-liter V6 met enkele turbo (de M12 coupé heeft er twee) is in de GTC goed voor 295 pk en deze worden via een handgeschakelde zesbak naar de achterwielen geleid. Nul tot zestig mijl per uur (96 km/h) moet zodoende in 4,5 seconden lukken en de topsnelheid ligt rond de 255 km/h. In Engeland gaat de GTC ongeveer 45.000 pond kosten. Als het goed is, komt de GTC over een maand of zes naar Nederland, waar Van der Kooy in Amsteram (importeur van Lotus) het Noble-importeurschap op zich zal gaan nemen.
Deze cabrio-versie van de M12 GTO stond twee jaar geleden als concept car op dezelfde beurs en vergaarde in de tussentijd zo veel orders dat Lee Noble besloot om de GTC ook daadwerkelijk te gaan bouwen. De twee afneembare carbon dakdelen kun je achter de stoelen kwijt, de 'beugel' die vervolgens overblijft kun je weliswaar simpel verwijderen maar niet mee op pad nemen. De achterzijde van de auto heeft een nieuwe belijning, achter de motor blijft nog 90 liter bagageruimte over. Omdat de carrosserie van de M12 van zichzelf al dusdanig stijf is, waren er volgens Noble voor de GTC geen extra verstevigingen – en dus gewicht – nodig.
De 3-liter V6 met enkele turbo (de M12 coupé heeft er twee) is in de GTC goed voor 295 pk en deze worden via een handgeschakelde zesbak naar de achterwielen geleid. Nul tot zestig mijl per uur (96 km/h) moet zodoende in 4,5 seconden lukken en de topsnelheid ligt rond de 255 km/h. In Engeland gaat de GTC ongeveer 45.000 pond kosten. Als het goed is, komt de GTC over een maand of zes naar Nederland, waar Van der Kooy in Amsteram (importeur van Lotus) het Noble-importeurschap op zich zal gaan nemen.
Plaats een reactie