Nissan e-NV200 eindelijk af
De e-NV200 gedoopte EV is er als besteller en in de personenwagenuitvoering Evalia. De auto is nog het beste te omschrijven als een kruising tussen een Leaf en een NV200: niet alleen de aandrijflijn is overgenomen uit de elektrische hatchback, ook het uiterlijk van de ruimtekampioen vertoont veel overeenkomsten met de elektro-pionier van de Japanners. We zien zo'n zelfde 'luik' voor de stekker, en ook de rest van de voorbumper heeft een wat andere indeling dan bij de NV200 met verbrandingsmotor.
De gebruikmaking van leaf-techniek betekent dat de elektromotor 109 pk levert. Volgens z'n bouwers komt de auto op een volle accu 170 km ver, waarna er middels een snellader in een halfuur tot 80 procent kan worden bijgeladen. Belangrijk bij een auto als deze is natuurlijk de laadruimte, waar volgens Nissan niets aan veranderd is ten opzichte van conventionele NV200's. Nog steeds passen er twee europallets achter de voorstoelen, een belangrijk criterium voor veel kopers van dit soort voertuigen.
Nissan ging bij ontwikkeling van de e-NV200 niet over één nacht ijs: in zowel Japan als Europa werd de auto voorafgaand aan de introductie uitgebreid getest door onder meer FedEx, Coca-Cola, DHL, Ikea, Britisch Gas, EDF en de Japan Post Office. Ook bij de lancering van de taxi-versies voor New York en Londen werd aandacht besteed aan de elektrische variant van Nissans compacte 'busje'.
Uitgelicht aanbod
Lees ook
Gerelateerde forum topics
Lezersreacties (13) (gesloten)
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.