AutoWeek 3 2021

Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
logo AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto's
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Weblogs
    • Aanmelden nieuwsbrief
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Private Lease vergelijker
    • Private Lease aanbod
    • Voorraadauto's
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto kopen
    • Auto verkopen
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • AutoWeek Autoverzekering
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • AutoWeek 3 2021
    Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Magazine
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      RegistrerenInloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
  • Home
  • Autonieuws
60

Veelbelovend

Nio ET7 richt pijlen op 'meer dan Tesla'

Nio ET7 Nio ET7 Nio ET7 Nio ET7 Nio ET7 Nio ET7 Nio ET7
Joas van Wingerden
  • Joas van Wingerden
  • Autonieuws
11 januari 2021 om 10:35
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Nio heeft het doek getrokken van de ET7, een elektrische sedan waarmee de Chinezen de gevestigde orde wil opschudden. En nee, dan heeft men het niet alleen over Tesla.

De Nio ET7 is in één oogopslag te herkennen als een auto waarmee de Tesla Model S op de korrel is genomen. Een strak gelijnde elektrisch aangedreven vierdeurs met een schuin aflopende daklijn. Vooral de verzonken deurgrepen en de opzet van het interieur lijken zo uit Silicon Valley te komen. De afmetingen vertellen echter een iets ander verhaal; de ET7 is met bijna 5,1 meter lengte toch krap 13 cm langer dan een Model S en ook dik 2 centimeter breder.

Nio-oprichter William Li spreekt ook graag over verschillen met Tesla. Volgens hem moet de ET7 namelijk niet direct als concurrent van Tesla gezien worden. Hij zet volgens Sina.com liever in op de gevestigde orde uit Duitsland; BMW, Audi en Mercedes-Benz. Met een prijs vanaf omgerekend € 56.600 in China zit de ET7 inderdaad ook zo'n beetje tussen de Model 3 en Model S in. Li zou Tesla hebben omschreven als 'het Volkswagen onder EV-bouwers', waar hij zijn Nio liever naast premiummerken schaart.

Toch moet de ET7 zelfs als basisversie de potentiële Tesla Model S-koper in China wel aan het twijfelen brengen. Voor een behoorlijke klap geld minder belooft de ET7 je goed in de watten te leggen. De twee elektromotoren, voor en achter, leveren samen 684 pk vermogen en daarmee sprint de ET7 vanuit stilstand in 3,9 seconden naar 100 km/h. Nog indrukwekkender is de actieradius. Die bedraagt volgens de weliswaar wat optimistische NEDC-cyclus minimaal 500 km, als je het standaard 70 kWh-accupakket aan boord hebt. Teken je voor 100 kWh, dan kom je 700 km ver. Met het grootste pakket, dat een capaciteit van maar liefst 150 kWh heeft, kom je volgens die cyclus zelfs minimaal 1.000 km ver.

Nio ET7

Niet alleen de prestaties zijn veelbelovend. Ook het interieur ziet er zo op het eerste gezicht goed uit. Een 12,8-inch amo-ledscherm vormt het hart van de bediening, vergezeld door een 10,2-inch digitaal instrumentarium achter stuur. Standaard zetel je op nappaleer en rondom is het interieur aangekleed met hout van 'tropische bomen'. Wie de ET7 graag in een rijdende concertzaal verandert, kan daarvoor het uit 23 speakers bestaande 1.000 Watt sterke geluidssysteem gebruiken. Slim is de ET7 ook; met een uitgebreid lidarsysteem met 33 sensoren is de auto volgens Nio klaar voor 'volledig autonoom rijden'.

Al met al oogt het veelbelovend. Chinezen kunnen het per 2022 ervaren. Of wij hier in Nederland ook op pad kunnen met de ET7, is nog even afwachten. De Chinezen zijn in beginsel wel voornemens om nog dit jaar deze kant op te komen.

  • Houd me op de hoogte over de NIO ET7
  • Lees meer over elektrische auto's en elektrisch rijden
Elektrische Auto Nieuwe auto's

Bekijk ook

Autonieuws
NIO schijnt licht op elektrische topsedan

NIO schijnt licht op elektrische topsedan

NIO presenteert binnenkort zijn eerste sedan. Het model heeft nog geen naam, maar de beloofde...

26

Lezersreacties (60) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.

Bekijk ook

Op zoek naar een auto?

  • Zoek op merk & model zoek een specifieke auto
  • Auto's vergelijken vergelijk auto's met elkaar
  • Occasions zoek naar een tweedehands auto

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
    Merk
    Merk
    • Autonieuws
      NIO schijnt licht op elektrische topsedan

      NIO schijnt licht op elektrische topsedan

      26
      • 4 januari 2021
    • Autonieuws
      ‘Chinese NIO komt halverwege 2021 naar Europa’

      ‘Chinese NIO komt halverwege 2021 naar...

      27
      • 20 augustus 2020
    • Autonieuws
      NIO ES8 krijgt langere adem

      NIO ES8 krijgt langere adem

      26
      • 16 april 2020
    • Autonieuws
      Nio volgt trend: concept-car is coupé-SUV

      Nio volgt trend: concept-car is coupé-SUV

      2
      • 3 april 2019
    • Autonieuws
      NIO presenteert ES6

      NIO presenteert ES6

      45
      • 17 december 2018

    Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

    Over AutoWeek

    • Klantenservice
    • Copyright
    • Disclaimer
    • Privacy & Cookiebeleid
    • Cookie instellingen wijzigen
    • Gebruiksvoorwaarden

    Volg AutoWeek

    • Facebook
    • Instagram
    • RSS
    • Twitter
    • Youtube

    Meer AutoWeek

    • Contact redactie
    • Colofon
    • Autobrochures
    • Dealergids
    • Klassiekergids
    • Koppel abonnement

    Overig

    • Adverteren
    • AutoWeek Lab
    • AutoWeek Autoverzekering
    • AutoWeek Private Lease
    • Je auto aanmelden
    • Partners
    • Alfa Romeo
    • Alpine
    • Aston Martin
    • Audi
    • Bentley
    • BMW
    • Cadillac
    • Chevrolet
    • Citroën
    • Dacia
    • Donkervoort
    • DS
    • Ferrari
    • Fiat
    • Ford
    • Honda
    • Hyundai
    • Infiniti
    • Jaguar
    • Jeep
    • Kia
    • Lamborghini
    • Lancia
    • Land Rover
    • Lexus
    • Lotus
    • Maserati
    • Mazda
    • Mercedes-Benz
    • MG
    • Mini
    • Mitsubishi
    • Morgan
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • Polestar
    • Porsche
    • Renault
    • Rolls-Royce
    • Saab
    • Seat
    • Skoda
    • Smart
    • Subaru
    • Suzuki
    • Tesla
    • Toyota
    • Volkswagen
    • Volvo

    © 2021 DPG Media Magazines B.V.

    onderdeel van DPG Media Magazines groep