Nieuwe basisversie voor Fiat Doblò Cargo

Goedkoper dan ooit

Fiat Doblo Cargo

Nieuws over de Fiat Doblò, dat hebben we maar zelden op AutoWeek.nl. Daarbij is het ook nog eens de Cargo op grijs kenteken die in de schijnwerpers staat. De bijna vergeten bedrijfswagen krijgt een nieuwe basisversie die de Fiat een fors lagere vanafprijs oplevert.

De eerste generatie Fiat Doblò was aan het begin van dit decennium onder meer als personenautoversie op geel kenteken geen zeldzaamheid op de Nederlandse wegen. De huidige tweede generatie, die in 2010 werd gepresenteerd en ook een Opel Combo-broertje kreeg, is als personenvariant aanmerkelijk minder populair. Die wordt dan ook sinds 2016 niet meer in Nederland geleverd, maar de in 2015 gefacelifte Doblò is als bedrijfswagen nog wel te koop. Van die Doblò Cargo is nu een eenvoudige basisuitvoering gepresenteerd.

De Doblò is bij Fiat Professional in diverse soorten en maten te bestellen. Zo kun je de praktische Italiaan met een open laadbak bestellen (Work-Up), is de platform-cabine die geschikt is voor een opbouw in twee lengtematen verkrijgbaar en ook is de dichte bestelversie Doblò Cargo in twee lengtematen leverbaar. De langste (4,98 meter) is daarnaast ook nog eens in twee hoogten te koop. De L1H1-variant, de 4,41 meter lange Doblò Cargo dus, is voortaan als voordelige EasyPro-uitvoering te koop.

De Doblò Cargo EasyPro heeft de bekende 1.6 MultiJet2-dieselmotor onder de kap, in dit geval met exact 100 pk. Het maximumkoppel is met 320 Nm gelijk aan dat van de sterkere 1.6-diesels met 105 en 120 pk. De bestuurder moet het stellen met een handgeschakelde zesbak. De EasyPro heeft een vanafprijs van € 11.299 exclusief btw en bpm en daarmee is hij maar liefst € 4.700 goedkoper dan de voorheen goedkoopste Doblò Cargo, de Basis met 95 pk sterke 1.3 MultiJet2-diesel.

Zoals je wellicht al verwacht is de EasyPro een bijzonder uitgeklede versie van de Doblò Cargo die het ten opzichte van de voorheen kaalste uitvoering, de Basis, zonder radio, airco, schuifdeur en centrale deurvergrendeling met afstandsbediening moet doen. De Doblò Cargo heeft ook geen reservewiel en moet het zelfs zonder afsluitbaar dashboardvakje doen. Elektrisch bedienbare zijruiten voor, stuurbekrachtiging, een boordcomputer en een start- stopsysteem zijn wél van de partij.

*Foto: De Doblò Cargo op de foto's is niet exact de nieuwe basisuitvoering, die moet het namelijk onder meer met zwarte kunststof bumpers en stalen wielen zonder doppen doen.

PRIVATE LEASE Fiat

Lezersreacties (9)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.