Nieuw logo voor Lada
Adder onder het gras
Lada presenteert een herzien beeldmerk. Net als veel andere fabrikanten komen de Russen met een eenvoudigere, 2D-versie van hun embleem. Op auto's ga je het logo echter niet zien.
In relatief korte tijd hebben diverse autofabrikanten een nieuwe versie van hun logo gepresenteerd. Renault plakt vanaf 2024 een gewijzigd wiebertje op al zijn auto's, Peugeot heeft op de jongste 308 zijn nieuwe embleem geplakt en ook Kia, Dacia, BMW, Toyota, Nissan en Opel hebben recentelijk hun logo's herzien. Veelal gaat het om uitgeklede, meer 2D-achtige varianten van de bekende badges en ook het Russische Lada volgt nu die trend.

Lada-logo vanaf 2015
Lada's jongste logo is een eenvoudigere variant van het logo dat het merk in 2015 introduceerde, dat juist een behoorlijk 3D-effect had. Opvallend: het logo gaat niet gebruikt worden op auto's. Lada benadrukt dat het geen plannen heeft om de emblemen op zijn auto's aan te passen en ook de beeldmerken op de gevels van de bedrijfspanden blijven onaangeroerd. Lada geeft aan dat het herziene embleem straks alleen zichtbaar is in reclame- en communicatie-uitingen.