AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Nieuw Hyundai Santa Fe: 2.0 CRDi VGT
Hyundai rust zijn Santa Fe voortaan ook uit met een direct ingespoten 2-liter turbodiesel. Die versie heeft verder de beschikking over elektronisch geregelde vierwielaandrijving.
Hyundai rust zijn Santa Fe voortaan ook uit met een direct ingespoten 2-liter turbodiesel. Die versie heeft verder de beschikking over elektronisch geregelde vierwielaandrijving.
De 2.0 CRDi VGT is de nieuwe versie die Hyundai aan de Santa Fe heeft toegevoegd. VGT staat voor Variable Geometry Turbocharger, waarmee de dieselmotor 125 pk levert bij 4000 tpm. De toepassing van de turbo zorgt ervoor dat de zestienkleps common rail diesel 30 Nm meer koppel heeft, nu 285 Nm, dat over een breder toerengebied beschikbaar is (1950-2600 tpm.). Deze versie van de Santa Fe moet in staat zijn in 13 seconden van 0-100 km/h te accelereren, terwijl hij een topsnelheid haalt van 172 km/h. Het gemiddeld brandstofverbruik komt volgens de fabriek uit op 7,5 l/100 km.
De 2.0 CRDi VGT is uitgerust met elektronische gestuurde 4WD, die onder normale omstandigheden de voorwielen aandrijft. Indien nodig wordt tot een maximum van 50 procent de aandrijfkracht naar de achterwielen gestuurd. Een limited slip differentieel voorkomt dat één van beide achterwielen doorslipt. De VGT wordt geleverd met handgeschakelde vijfbak of met een viertraps automatische transmissie.
De nieuwe versie wordt geleverd als luxe Country-uitvoering, die herkenbaar is aan de tweekleurige lak en de kunststof flankbescherming. Standaard zijn ABS, EBD, vier airbags, airco, cruise control, centrale deurvergrendeling met afstandbediening, dakrails en een automatisch dimmende binnenspiegel. De prijs van de Sant Fe 2.0 CRDi VGT bedraagt € 35.795.
De 2.0 CRDi VGT is de nieuwe versie die Hyundai aan de Santa Fe heeft toegevoegd. VGT staat voor Variable Geometry Turbocharger, waarmee de dieselmotor 125 pk levert bij 4000 tpm. De toepassing van de turbo zorgt ervoor dat de zestienkleps common rail diesel 30 Nm meer koppel heeft, nu 285 Nm, dat over een breder toerengebied beschikbaar is (1950-2600 tpm.). Deze versie van de Santa Fe moet in staat zijn in 13 seconden van 0-100 km/h te accelereren, terwijl hij een topsnelheid haalt van 172 km/h. Het gemiddeld brandstofverbruik komt volgens de fabriek uit op 7,5 l/100 km.
De 2.0 CRDi VGT is uitgerust met elektronische gestuurde 4WD, die onder normale omstandigheden de voorwielen aandrijft. Indien nodig wordt tot een maximum van 50 procent de aandrijfkracht naar de achterwielen gestuurd. Een limited slip differentieel voorkomt dat één van beide achterwielen doorslipt. De VGT wordt geleverd met handgeschakelde vijfbak of met een viertraps automatische transmissie.
De nieuwe versie wordt geleverd als luxe Country-uitvoering, die herkenbaar is aan de tweekleurige lak en de kunststof flankbescherming. Standaard zijn ABS, EBD, vier airbags, airco, cruise control, centrale deurvergrendeling met afstandbediening, dakrails en een automatisch dimmende binnenspiegel. De prijs van de Sant Fe 2.0 CRDi VGT bedraagt € 35.795.
Plaats een reactie
Had je deze auto's al gezien?
Lees ook
Nieuws
Deze volwaardige gezinsauto's koop je met €20.000 budget
Achtergrond
Dit zijn de goedkoopste gebruikte SUV’s
Hyundai hogerop, DS zoekt 't daar al langer: Hyundai Santa Fe vs. DS7
Autotest
Test: Hyundai Santa Fe – Ondanks metamorfose de vertrouwde grote, comfortabele SUV
Nieuws