AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Nederlandse klassieker: HB Special
Het Nederlandse bedrijf Huet Brothers organiseert speciale klassiekerrally's. Wat ze onderscheidt van andere organisatoren is dat ze een eigen auto hebben gebouwd: de HB Special.
Het Nederlandse bedrijf Huet Brothers organiseert speciale klassiekerrally's. Wat ze onderscheidt van andere organisatoren is dat ze een eigen auto hebben gebouwd: de HB Special.
De HB Special auto heeft een vormgeving die teruggrijpt op de tijden van de legendarische Targa Florio en Mille Miglia Races van de jaren '50. Qua motorisering is gekozen voor een 2,5-liter zescilindermotor met 180 pk. De barchetta brengt het vermogen via een vierversnellingsbak op de weg. In totaal zullen twaalf HB Specials op kenteken worden gezet.
Het chassis is gebaseerd op dat van een klassieker, de Triumph TR6. Het koetswerk is echter volledig gemaakt van het ultralichte koolstofvezel en krijgt een aluminium interieur.
Vanaf 2008 zal de HB Special in twaalf verschillende Europese landen ingezet worden tijdens HB Experiences. Op de AutoWeek-stand op de AutoRai 2007 kunt u de auto bewonderen. Op de volgende link kunt u al een voorproefje van een HB Experience zien:
Het chassis is gebaseerd op dat van een klassieker, de Triumph TR6. Het koetswerk is echter volledig gemaakt van het ultralichte koolstofvezel en krijgt een aluminium interieur.
Vanaf 2008 zal de HB Special in twaalf verschillende Europese landen ingezet worden tijdens HB Experiences. Op de AutoWeek-stand op de AutoRai 2007 kunt u de auto bewonderen. Op de volgende link kunt u al een voorproefje van een HB Experience zien:
Plaats een reactie