Multi-link wielophanging – Cornelis schetst

‘Veel gekopieerd, maar niet overtroffen’

4 reacties

Video

Wat is multi-link wielophanging? Voor een optimaal contact tussen band en wegdek presenteert Mercedes-Benz in 1982 onder de 190 een ogenschijnlijk complexe achterasconstructie waarbij vijf stangen met ongelijke lengtes er voor zorgen dat het wiel altijd in de juiste stand op het wegdek staat, de Raumlenkerachse. In 1999 laat Ford onder de Focus een variant voor middenklassers zien. Elk in hun eigen segment gelden de constructies van Mercedes-Benz en Ford nog steeds als de maatstaf. Hoe dat werkt? Cornelis Kit schetst hoe het zit!

Lezersreacties (4) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.