AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Mugen pakt Honda CR-Z alvast aan
44
Zin in lage bijtelling, maar ook in een flink spoilerpakket? Wij kunnen u - opnieuw dankzij een gelekte brochure - alvast de Mugen-versie van de Honda CR-Z laten zien, die precies in die behoefte voorziet.
De Mugen-behandeling bestaat uit een nieuwe grille, dikkere sideskirts, voorspoiler, een fikse achterspoiler, een diffusor en speciaal lichtmetaal. Onderhuids verandert er ongetwijfeld ook het nodige. Er zijn geen concrete details bekend, maar reken op opties als een sportuitlaatsysteem, een sportonderstel, grotere remmen en diverse aanpassingen voor het interieur. Het is wel nog even afwachten of het Mugen-pakket ook op de Europese CR-Z beschikbaar wordt.
Gisteren lekte al een brochure van de gewone CR-Z. De eerste hybride sportauto die bij ons op de markt komt, krijgt een 1,5-liter benzinemotor onder de kap. Deze is goed voor 115 pk en 145 Nm. Daarnaast is er ook nog een elektromotor met een vermogen van 14 pk en een maximumkoppel van 78 Nm. De sprint naar 100 kilometer per uur kost Honda's kleine coupé 9,7 seconden. De sportcoupé verbruikt desondanks slechts 4,0 liter benzine per 100 kilometer, waardoor de CR-Z vrijwel zeker voor het tarief van 14 procent bijtelling in aanmerking komt.
De CR-Z is 4,08 meter lang, 1,74 meter breed en 1,40 meter hoog. De wielbasis van de kleine schicht is 2,44 meter. In Japan komt de Honda CR-Z al in februari op de markt, wij moeten tot de tweede helft van 2010 wachten tot we deze spannendste '14-procent-auto' kunnen kopen.
Gisteren lekte al een brochure van de gewone CR-Z. De eerste hybride sportauto die bij ons op de markt komt, krijgt een 1,5-liter benzinemotor onder de kap. Deze is goed voor 115 pk en 145 Nm. Daarnaast is er ook nog een elektromotor met een vermogen van 14 pk en een maximumkoppel van 78 Nm. De sprint naar 100 kilometer per uur kost Honda's kleine coupé 9,7 seconden. De sportcoupé verbruikt desondanks slechts 4,0 liter benzine per 100 kilometer, waardoor de CR-Z vrijwel zeker voor het tarief van 14 procent bijtelling in aanmerking komt.
De CR-Z is 4,08 meter lang, 1,74 meter breed en 1,40 meter hoog. De wielbasis van de kleine schicht is 2,44 meter. In Japan komt de Honda CR-Z al in februari op de markt, wij moeten tot de tweede helft van 2010 wachten tot we deze spannendste '14-procent-auto' kunnen kopen.