AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
MKB lacht om de 700 pk van Pagani
49
Horacio Pagani is zeer tevreden met 700 pk uit de 6,0-liter V12 turbomotor van AMG, maar bij tuner MKB lachen ze daar om. Vandaar dat ze SL 65 AMG Black Series even flink onder de loep hebben genomen om zodoende een ultieme versie te scheppen.
Het resultaat van al het werk is de MKB P1000. De naam hint al naar het vermogen van de 6,0-liter V12: meer dan 1.000 pk. Om precies te zijn: 1.015 pk en een maximumkoppel van 1.300 Nm. Het koppel is zelfs nog begrensd, omdat anders de aandrijflijn het na korte tijd zou begeven. Het pakket maatregelen van MKB bestaat uit nieuwe luchtinlaten, grotere turbo's, verbeterde koeling, een aangepast motormanagement, een verstevigde transmissie en een sperdifferentieel.
Met de prestaties zit het logischerwijs wel snor. Binnen 3,6 seconden staat 100 km/h op de klok, maar daarna wordt het pas echt indrukwekkend. In 8,9 seconden staat er al 200 km/h op de gps en na slechts 21,5 seconden doorbreekt MKB's pk-monster de 300-barrière. MKB heeft het niet gemeten, maar verwacht dat de P1000 pas bij 370 km/h buiten adem is.
Al de aanpassingen hebben natuurlijk zo hun meerprijs. Het volledige pakket is het uwe voor 116.800 euro. Ze hebben bij MKB maximaal drie maanden nodig om het werk te voltooien.
Met de prestaties zit het logischerwijs wel snor. Binnen 3,6 seconden staat 100 km/h op de klok, maar daarna wordt het pas echt indrukwekkend. In 8,9 seconden staat er al 200 km/h op de gps en na slechts 21,5 seconden doorbreekt MKB's pk-monster de 300-barrière. MKB heeft het niet gemeten, maar verwacht dat de P1000 pas bij 370 km/h buiten adem is.
Al de aanpassingen hebben natuurlijk zo hun meerprijs. Het volledige pakket is het uwe voor 116.800 euro. Ze hebben bij MKB maximaal drie maanden nodig om het werk te voltooien.
Had je deze auto's al gezien?
Lees ook
Test: Mercedes-Maybach SL 680 – Ultieme luxe in de overdrive
20 jaar terug
Toen diesel nog de toekomst had: rijden met Mercedes SLK 320 CDI Triturbo en SL 400 CDI Biturbo
Nieuws
Ook power-plug-ins van Mercedes-AMG GT Coupé én SL zo'n €30.000 duurder
Nieuws
Mercedes-Maybach SL 680: extreem duur, maar niet de duurste ooit!
Nieuws