AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Mitsubishi L200: knipoog naar Dakar
De L200 is sinds mensenheugenis de pick-up in het programma van Mitsubishi. Voor de styling van het nieuwe model is goed gekeken naar de Pajero Evolution, waarmee het merk de Dakar-rally rijdt.
De L200 is sinds mensenheugenis de pick-up in het programma van Mitsubishi. Voor de styling van het nieuwe model is goed gekeken naar de Pajero Evolution, waarmee het merk de Dakar-rally rijdt.
De Mitsubishi L200 wordt gebouwd in Thailand. In de eerste helft van 2006 zal de auto zijn opwachting maken op de Europese markt. De nieuwe L200 leent zijn lijnen van de Pajero Evolution. Met name de gewelfde zijkant en de grille, die Mitsubishi 'Mount Fuji' noemt, springen in het oog. Overigens noemt Mitsubishi zijn L200 geen pick-up meer maar wordt de auto SUT genoemd, dat staat voor Sports Utility Truck.
In Thailand wordt de L200 gebouwd met drie dieselmotoren met een inhoud van 2,5-liter; de lichtste heeft 90 pk, daarna volgt de 116 pk versie en de 140 pk is de krachtigste. Het topmodel is de 3,2-liter diesel met 165 pk en een maximaal koppel van 351 Nm. De L200 komt met zowel een dubbele als enkele cabine naar Europa. Welke motoren in ons werelddeel zullen worden gevoerd, weten we in december; dan debuteert de nieuwe L200 op de Bologna Motor Show.
Plaats een reactie