Mitsubishi Airtrek: tot 520 kilometer elektrisch

Oosters leentjebuur spelen

Mitsubishi Airtrek
Mitsubishi AirtrekMitsubishi AirtrekMitsubishi AirtrekMitsubishi AirtrekMitsubishi AirtrekMitsubishi AirtrekMitsubishi AirtrekMitsubishi AirtrekMitsubishi AirtrekMitsubishi AirtrekMitsubishi AirtrekMitsubishi AirtrekMitsubishi AirtrekMitsubishi AirtrekMitsubishi AirtrekMitsubishi AirtrekMitsubishi AirtrekMitsubishi AirtrekMitsubishi Airtrek

Mitsubishi heeft een volledig elektrische SUV gepresenteerd die luistert naar de naam Airtrek. De Airtrek is minder Mitsubishi dan je op basis van het uiterlijk wellicht zou verwachten.

AutoWeek kon je eerder dit jaar al de eerste foto's laten zien van de Airtrek, een nieuwe elektrische SUV die Mitsubishi in China aan zijn leveringsgamma toevoegt. Die Mitsubishi Airtrek is nu officieel gepresenteerd.

De Mitsubishi Airtrek is een 4,63 meter lange elektrische SUV met een wielbasis van 2,83 meter. Daarmee is de Japanner wat lengte betreft vergelijkbaar met de Mercedes-Benz GLC. De Airtrek heeft een 70 kWh accupakket in zijn bodem waar de Mitsubishi maximaal 520 kilometer actieradius uit wringt. Althans, volgens de bepaald niet nauwkeurige NEDC-methode. Een 184 pk sterke elektromotor drijft de voorwielen aan.

De Mitsubishi Aitrek gaat in China omgerekend zo'n €29.000 kosten. In tegenstelling tot wat je op basis van het uiterlijk misschien zou verwachten, is de Airtrek stiekem helemaal niet als Mitsubishi geboren. De specifiek voor de Chinese markt bestemde auto is in feite namelijk een Aion V, een elektrische SUV van Aion wat op zijn beurt een submerk van het Chinese GAC is. GAC Auto is tevens de partner waarmee Mitsubishi in China een joint-venture heeft: GAC Mitsubishi.

De naam Airtrek is voor Mitsubishi niet nieuw. Het merk gebruikte de modelnaam eerder in thuisland Japan voor de eerste generatie Outlander, die daar behalve een eigen naam ook een afwijkende voorkant had.

PRIVATE LEASE Mitsubishi

Lezersreacties (38) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.