Minimaal plusje Belgische autoverkoop
Volkswagen aan kop
Ook in België zijn de verkoopcijfers van personenauto's vorig jaar gestegen ten opzichte van die van 2017.
In Nederland werden in 2018 met 443.812 nieuwe personenauto's 7,1 procent meer nieuwe auto's verkocht dan in 2017. Ook in België is een groei van de autoverkopen waar te nemen, al is de groei procentueel kleiner dan in Nederland.
In België werden vorig jaar 549.632 nieuwe personenauto's verkocht. Fors meer dan in Nederland, maar de procentuele toename ten opzichte van 2017 ligt in België op slechts 0,56 procent. In 2017 werden 546.558 personenauto's aan de man gebracht. Bovenstaande gegevens zijn afkomstig van brancheorganisatie Febiac.
Volkswagen was met 52.738 verkochte personenauto's in België het populairste merk van 2018. Het verkocht 4,5 procent meer auto's dan in 2017. Renault staat met 50.214 verkochte auto's op plek twee. Het Franse merk verkocht 1,4 procent minder auto's dan in 2017. Plek drie is voor Peugeot, dat met 42.623 verkochte auto's zijn verkopen met 1,8 procent zag toenemen. De top-vijf bestaat verder uit BMW (40.057 stuks, -5,0 procent) en Mercedes-Benz (35.526 stuks, -5,0 procent).
Opvallende groeiers zijn Hyundai (plek 10, 21.727 stuks, + 11 procent), Volvo (plek 11, 20.155 stuks, +11,8 procent), Kia (plek 17, 13.950 stuks, +10 procent), Seat (plek 18, 9.530 stuks, +27,7 procent) Jeep (plek 23, 4.930 stuks, + 89,8 procent), Jaguar (plek 24, 3.957 stuks, +22,7 procent) en Mitsubishi (plek 28, 2.404 stuks, +29,5 procent).