AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

MG Cyber GTS: elektrische Cyberster als coupé

Cyberster met vast dak!

MG Cyber GTS
MG Cyber GTS
MG Cyber GTS
MG Cyber GTS
MG Cyber GTS
MG Cyber GTS
MG Cyber GTS
MG Cyber GTS

Het Goodwood Festival of Speed is voor MG niet alleen het podium om de nieuwe EHS op te presenteren. Het merk tovert er namelijk ook een daadwerkelijk sportief model uit de hoge hoed. Dit is de MG Cyber GTS Concept.

Hoewel het MG van tegenwoordig zijn naam ontleent aan het gelijknamige van origine Britse merk heeft MG onder de vleugels van het Chinese SAIC maar bar weinig te maken met het originele Engelse MG. Toch doet het merk zijn best om de historie van het originele MG aan zich te binden, onder meer door nieuwe modellen tijdens het jaarlijkse autofestijn op het landgoed van Goodwood te presenteren. Ditmaal tovert MG er niet alleen de nieuwe EHS, maar ook een elektrische sportieve coupé uit de hoge hoed.

MG Cyber GTS

MG Cyber

Dit is de MG Cyber GTS Concept. Het Cyber-deel van de naam geeft direct weg waar je het gros van de lijnen van de designstudie van kent. Inderdaad: de Cyber GTS Concept is een vooruitblik op het coupé-alternatief van de elektrische Cyberster. Uitgebreide technische specificaties zijn er nog niet, maar het zou ons verbazen als de eventuele productieversie van de Cyber GTS Concept andere aandrijflijnen krijgt dan het open origineel: de Cyberster. De Cyber GTS Concept is voorlopig enkel als achterwielaandrijver voorgesteld. Komt er een productieversie van de Cyber GTS Concept? Dat bevestigt MG nog niet, maar gezien de drang van het merk om zijn sportieve roots te benadrukken, zou het ons niet verbazen. Volgens MG verkent het in elk geval de mogelijkheid om de auto in productie te nemen.

Cyberster

De MG Cyberster startte zijn automobiele bestaan in 2021 als heftige concept-car. De Cyberster – die eind dit jaar ook in Nederland te bestellen moet zijn – is 4,54 meter lang en komt met verschillende aandrijflijnen op de markt. Er zijn 314 pk en 340 pk sterke versies met achterwielaandrijving én een sportieve topversie met vierwielaandrijving die het tot een systeemvermogen van 544 pk schopt. Die topversie beukt al in slechts 3,2 seconden naar een snelheid van 100 km/h. De sterkste variant heeft altijd een 77 kWh accu, evenals de 340 pk sterke variant met achterwielaandrijving. De mildere, 314 pk sterke versie heeft een 64 kWh pakket in zijn bodem. Beide achterwielaandrijvers moeten in iets minder dan vijf seconden vanuit stilstand een snelheid van 100 km/h kunnen bereiken.

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (51)

Reageren