'Mercedes en BMW willen versimpelen'
BMW en Mercedes willen de koop van hun auto's versimpelen. Beide merken hebben gesignaleerd dat de complexe optielijsten vol zaken die elkaar uitsluiten tot frustratie leiden bij potentiële kopers en in het ergste geval de geïnteresseerden van een koop doen afzien.
Marketingchef Ian Robertson van BMW zei het volgende tegen Automotive News: "We hebben ons bij de 4-serie Gran Coupé beperkt tot vier uitvoeringsniveaus, bij de i8 zijn dat er drie. Dat maakt het voor de klant makkelijker een goede keuze te maken én is goed voor de restwaarde van de auto."
In de praktijk betekent dit dat BMW in de Verenigde Staten bijvoorbeeld weinig sportieve modellen met een handbak aanbiedt, terwijl het merk de Australiërs juist graag in een vierwielaangedreven model wil krijgen.
Mercedes-Benz heeft MercedesMe opgericht, dat zich bezighoudt met multimedia en hulpsystemen. Experts op dit gebied helpen klanten bij het uitkiezen van de juiste opties.
PRIVATE LEASE Mercedes-Benz
