Mercedes-AMG GT C Roadster en GT Roadster onthuld

AMG trekt het dak eraf!

Mercedes-AMG GT Roadster en GTC Roadster
Mercedes-AMG GT Roadster en GTC RoadsterMercedes-AMG GT Roadster en GTC RoadsterMercedes-AMG GT Roadster en GTC RoadsterMercedes-AMG GT Roadster en GTC RoadsterMercedes-AMG GT Roadster en GTC RoadsterMercedes-AMG GT Roadster en GTC RoadsterMercedes-AMG GT Roadster en GTC RoadsterMercedes-AMG GT Roadster en GTC RoadsterMercedes-AMG GT Roadster en GTC RoadsterMercedes-AMG GT Roadster en GTC RoadsterMercedes-AMG GT Roadster en GTC RoadsterMercedes-AMG GT Roadster en GTC RoadsterMercedes-AMG GT Roadster en GTC RoadsterMercedes-AMG GT Roadster en GTC RoadsterMercedes-AMG GT Roadster en GTC RoadsterMercedes-AMG GT Roadster en GTC Roadster
Mercedes-AMG heeft eindelijk gepresenteerd waar autoland al lang op zit te wachten: een opengewerkte versie van de AMG GT. We heten zowel de GT C Roadster als de GT Roadster van harte welkom!

De AMG GT C is met zijn 558 pk en 680 Nm sterke 4,0-liter biturbo-V8 de sterkste van de twee. Daarmee is de roadster iets minder krachtig dan de onlangs gepresenteerde AMG GT R. Dat is wel die uitvoering waar de GT C Roadster zijn meesturende achteras en differentieel van heeft geleend. Ook AMG Ride Control, een grotere spoorbreedte en uitgeklopte wielkasten zijn aanwezig op deze krachtpatser van het AMG GT Roadster-gamma. Mede dankzij een aangepaste transmissie dendert de GT C Roadster in 3,7 tellen naar een snelheid van 100 km/h. Zijn topsnelheid ligt op 316 km/h.

De AMG GT Roadster is de bravere van het stel, al is alles in dit segment relatief. Onder de kap vinden we dan ook de 462 pk sterke variant van de biturbo-V8. Deze 'basisversie' sprint in 4 seconden naar een snelheid van 100 km/h. Zijn topsnelheid ligt op 302 km/h. Schakelen gaat uiteraard ook middels een zeventrapsautomaat met dubbele koppeling.

Geheel volgens verwachting beschikken de AMG's GT Roadster over een stoffen dak. Het vouwdak laat zich in 11 tellen openen bij een snelheid van maximaal 50 km/h. Het gewicht van de AMG GT Roadster is vastgesteld op 1.595 kilo. De AMG GT C legt 1.660 kilo in de schaal. De basisversie is daarmee slechts 80 kilo zwaarder dan zijn dichte broer.

De GT C variant kan, ondanks dat hij technieken leent van de GT R, toch niet volledig als open versie van die laatste gezien worden. Sterker nog, volgend jaar zal ook de dichte AMG GT over een GT C versie beschikken. Dat bleek eerder dit jaar uit een gelekte planning. Over ruim twee weken weten we meer, dan kunnen we het nieuwe tweetal van dichtbij bekijken in Parijs.

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (39)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.