Meer details Alfa Romeo Milano

Alfa Romeo Milano
Sinds de zomer heeft de Alfa Romeo Milano qua uiterlijk geen geheimen meer voor ons, maar technische details ontbraken vooralsnog. De doorgaans goed geïnformeerde site Italiaspeed claimt de hand te hebben gelegd op officiële informatie over de Milano.
De Milano komt in de eerste instantie met drie benzine- en drie dieselmotoren op de markt. Bij de benzineaggregaten is het Multiair wat de klok slaat. De basismotor is de 1,4-liter turbomotor met 120 pk, daarna volgt een exemplaar met 170 pk. De topmotor is de 1,75-liter turbomotor met 200 pk, die (nog) niet van Alfa Romeo's nieuwe techniek profiteert. Later volgt de echte topversie, die een tot 235 pk opgefokte 1,75-liter turbomotor onder de kap krijgt.
Bij de diesels zijn er de nieuwe Multijet-blokken. Hier begint de pret volgens Italiaspeed bij de 1,6-liter turbodiesel met een uitstoot van 114 gram per kilometer. Dat zou in ons land 20 procent bijtelling betekenen. Tweede in het rijtje is een 2,0-liter turbodiesel met een vermogen van 140 pk. De topper heeft diezelfde cilinderinhoud en mobiliseert 170 pk.
De Milano staat op het C-Evo platform, een doorontwikkeling van de bodemplaat van de Fiat Bravo. Op de 1,4-liter Multiair-versies komt een fonkelnieuwe DDCT-transmissie met dubbele koppeling beschikbaar. Het Alfa DNA-systeem uit de Mito vindt ook z'n weg naar de Milano. Er komen twee uitrustingsniveaus, Progression en Distinctive. Er komen bovendien nog twee optiepakketten voor de Distinctive-versie, die de namen 'Sport' en 'Spirit' meekrijgen.
Er komen zeven soorten lichtmetaal beschikbaar met een diameter van 16 tot 18 inch. Italiaspeed heeft het over negen kleuren: Bianco Ghiacco, Nero, Rosso Alfa, Argento Alfa, Grigio Magnesio, Grigio Antracite, Blu Profondo, Nero Etna en Rosso Competizione. Alfa Romeo onthult de Milano op de Autosalon van Genève in maart. In de zomer van 2010 komt-ie in de showrooms te staan.

Lezersreacties (98)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.