AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Meer details Alfa Romeo Milano
98
Sinds de zomer heeft de Alfa Romeo Milano qua uiterlijk geen geheimen meer voor ons, maar technische details ontbraken vooralsnog. De doorgaans goed geïnformeerde site Italiaspeed claimt de hand te hebben gelegd op officiële informatie over de Milano.
De Milano komt in de eerste instantie met drie benzine- en drie dieselmotoren op de markt. Bij de benzineaggregaten is het Multiair wat de klok slaat. De basismotor is de 1,4-liter turbomotor met 120 pk, daarna volgt een exemplaar met 170 pk. De topmotor is de 1,75-liter turbomotor met 200 pk, die (nog) niet van Alfa Romeo's nieuwe techniek profiteert. Later volgt de echte topversie, die een tot 235 pk opgefokte 1,75-liter turbomotor onder de kap krijgt.
Bij de diesels zijn er de nieuwe Multijet-blokken. Hier begint de pret volgens Italiaspeed bij de 1,6-liter turbodiesel met een uitstoot van 114 gram per kilometer. Dat zou in ons land 20 procent bijtelling betekenen. Tweede in het rijtje is een 2,0-liter turbodiesel met een vermogen van 140 pk. De topper heeft diezelfde cilinderinhoud en mobiliseert 170 pk.
De Milano staat op het C-Evo platform, een doorontwikkeling van de bodemplaat van de Fiat Bravo. Op de 1,4-liter Multiair-versies komt een fonkelnieuwe DDCT-transmissie met dubbele koppeling beschikbaar. Het Alfa DNA-systeem uit de Mito vindt ook z'n weg naar de Milano. Er komen twee uitrustingsniveaus, Progression en Distinctive. Er komen bovendien nog twee optiepakketten voor de Distinctive-versie, die de namen 'Sport' en 'Spirit' meekrijgen.
Er komen zeven soorten lichtmetaal beschikbaar met een diameter van 16 tot 18 inch. Italiaspeed heeft het over negen kleuren: Bianco Ghiacco, Nero, Rosso Alfa, Argento Alfa, Grigio Magnesio, Grigio Antracite, Blu Profondo, Nero Etna en Rosso Competizione. Alfa Romeo onthult de Milano op de Autosalon van Genève in maart. In de zomer van 2010 komt-ie in de showrooms te staan.
Bij de diesels zijn er de nieuwe Multijet-blokken. Hier begint de pret volgens Italiaspeed bij de 1,6-liter turbodiesel met een uitstoot van 114 gram per kilometer. Dat zou in ons land 20 procent bijtelling betekenen. Tweede in het rijtje is een 2,0-liter turbodiesel met een vermogen van 140 pk. De topper heeft diezelfde cilinderinhoud en mobiliseert 170 pk.
De Milano staat op het C-Evo platform, een doorontwikkeling van de bodemplaat van de Fiat Bravo. Op de 1,4-liter Multiair-versies komt een fonkelnieuwe DDCT-transmissie met dubbele koppeling beschikbaar. Het Alfa DNA-systeem uit de Mito vindt ook z'n weg naar de Milano. Er komen twee uitrustingsniveaus, Progression en Distinctive. Er komen bovendien nog twee optiepakketten voor de Distinctive-versie, die de namen 'Sport' en 'Spirit' meekrijgen.
Er komen zeven soorten lichtmetaal beschikbaar met een diameter van 16 tot 18 inch. Italiaspeed heeft het over negen kleuren: Bianco Ghiacco, Nero, Rosso Alfa, Argento Alfa, Grigio Magnesio, Grigio Antracite, Blu Profondo, Nero Etna en Rosso Competizione. Alfa Romeo onthult de Milano op de Autosalon van Genève in maart. In de zomer van 2010 komt-ie in de showrooms te staan.
Had je deze auto's al gezien?
Lees ook
Reportage
Casper is uit 2006, zijn Alfa Giulietta uit 1981: 'rijden is werken, heerlijk design, goed zicht'
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir (2017) - Op de rollenbank
Nieuws
Deze Alfa Romeo Giulietta (1983) roestte ook in de folder niet - In het wild
Praktijkervaring
Praktijkervaring Alfa Romeo Giulietta: 'Vooroordelen: de leuke kloppen'
Nieuws