AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

McLaren Elva twee keer specialer dankzij MSO

Exclusief, exclusiever, exclusiefst

McLaren Elva MSO
McLaren Elva MSO
McLaren Elva MSO
McLaren Elva MSO
McLaren Elva MSO
McLaren Elva MSO

McLaren heeft haar MSO-afdeling losgelaten op één van haar nieuwste aanwinsten; de Elva. Daarbij heeft men eens een scherpe blik op McLarens geschiedenis geworpen.

De McLaren Elva is van zichzelf al heel bijzonder, maar dat weerhoudt McLarens special-afdeling MSO er niet van om zich op de tweezitter uit te leven. Twee exemplaren van de € 1,8 miljoen kostende roadster zijn door MSO al in een geheel eigen jasje gestoken. Allereerst de 'M1A'. Dat is, zoals de naam al aangeeft, een direct eerbetoon aan de M1A waarmee het in de jaren 60 allemaal begon voor McLaren. Die werd gebouwd door Elva en op dat ontwerp is de koets van de eind vorig jaar onthulde McLaren Elva weer gebaseerd. Zo is de cirkel rond. De donkere koets met witte en rode accenten, inclusief de plaatsing van het autonummer, zijn allemaal verwijzingen naar de eerste M1A's. Nummer 4 was het nummer van Bruce McLaren.

De tweede speciale uitvoering van de Elva heet M6A. Die haalt zijn inspiratie bij de gelijknamige raceauto van McLaren uit 1967 vandaan. De M6A werd, in tegenstelling tot de M1A, geheel door McLaren zelf gebouwd. Bruce McLaren reed er zelf mee, met auto nummer 4, en won er de Can-Am-titel mee. De kleur, Anniversary Orange, is een eerbetoon aan de switch naar oranje als dé kleur van McLaren. Een iets andere variant van de kenmerkende oranje klaar staat ook wel bekend als 'Papaya Orange', de kleur die sinds een paar jaar ook weer prijkt op de Formule 1-auto's van McLaren.

Lezersreacties (1)

Reageren