Maybach in de herkansing

Maybach facelift
Maybach toont in Peking de vernieuwde 57 en 62. Die modellen moeten het luxemerk van Daimler er bovenop helpen.
Het is publiek geheim dat het niet erg best gaat bij Maybach. Sterker nog: het voortbestaan van het merk zou op het spel staan. De Duitsers kunnen de superdeluxe concurrentie van Rolls-Royce en Bentley met geen mogelijkheid bijhouden. Vorig jaar zijn slechts tweehonderd auto's van het merk geproduceerd.
Hoog tijd dus, voor wat vers bloed. Eerder deze week toonden we al wat allereerste informatie voer de gefacelifte limousines. Nu is alle informatie beschikbaar. De vernieuwingen aan de grille zijn duidelijk. Verder meldt Maybach dat ook zij meedoen aan de trend van LED dagrijverlichting. Verder zijn de achterlichten opnieuw vormgegeven en krijgen de modellen nieuwe wielen.
In de korte 57 zijn voortaan ook de bijzondere loungestoelen achterin uit de 62 leverbaar. Ook nieuw is dat de lederen bekleding kan worden afgewerkt met Swarovski kristallen, er een parfumflacon kan worden geleverd en er een router aan boord is voor een draadloze internetverbinding. Op de optielijst staat een 19 inch beeldscherm dat achter in de 62 kan worden geplaatst.
Op motorisch gebied meldt Maybach dat het vermogen van de S-versies is gekieteld van 612 pk naar 630 stuks. Desondanks daalt het brandstofverbruik van 16,4 naar 15,8 liter op 100 km. Het vermogen van de standaardversies blijft 550 pk. Toch is ook hier het verbruik gereduceerd. Het daalt van 15,9 naar 15,0 liter op 100 km. Dat betekent dat de CO2-uitstoot daalt van 383 naar 350 gr/km.
Video

Lezersreacties (64)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.