Mahindra presenteert TUV300 Plus
Uitgerekt en aangekleed
Sinds 2015 verkoopt Mahindra de TUV300, een met een lengte van net geen vier meter relatief compacte SUV die op dezelfde basis is gebouwd als de Scorpio, die het merk sinds 2002 voert. Vandaag presenteert het Indiase merk de TUV300 Plus, een uitvoering met een langere wielbasis die plek biedt aan maar liefst negen inzittenden. De reguliere TUV300 is een zevenzitter.
Net als de TUV300 is de TUV300 Plus een SUV zonder al te veel poespas, al biedt deze nieuwe versie op elk gebied meer. De auto is zo'n 40 centimeter langer dan het origineel en meet nu 4,40 meter in de lengte. De wielbasis blijft met 2,68 meter overigens gelijk, al neemt de overhang achter toe. De auto krijgt een andere voorbumper en nieuwe verlichting aan de achterzijde. In het door Pininfarina ontworpen interieur worden met kunstleer bedekte stoelen gemonteerd en de auto beschikt over zaken als een multifunctioneel stuurwiel en komt standaard met een wisser voor de achterruit, een in hoogte verstelbare bestuurdersstoel en een armsteun tussen de voorstoelen. Meer luxe komt in de vorm van een 7-inch display dat behoort bij een infotainmentsysteem. ABS en dubbele airbags behoren voortaan tevens tot de standaarduitrusting, iets waarvoor op de gewone TUV300 moet worden bijbetaald .
Ook op motorisch vlak levert de Plus-versie meer dan zijn kortere broer. De circa 100 pk sterke 1,5-liter turbodiesel van de reguliere TUV300 maakt in de TUV300 Plus plaats voor een ruim 120 pk en 280 Nm sterke dieselmotor, die is gekoppeld aan een handgeschakelde zesbak. De auto heeft een vanafprijs van iets meer dan € 12.000. Van de TUV300 zijn sinds 2015 zo'n 80.000 exemplaren verkocht.
Lees ook

De Citroën Méhari is 55: op pad met de leukste badeend

Deze topsedan van Nissan uit 1985 was geavanceerder dan de Audi V8

Alfa Romeo Giulia - Back to Basics

Citroën LNA (1981) - In het Wild

Praktijkverbruik Opel Crossland X: hoe zuinig is Opels compacte SUV?

Fiat 600 Jungla (1972) - Liefhebber Gezocht
Lezersreacties (40) (gesloten)
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.