AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Lumma heeft z'n Panamera af
59
De Porsche Panamera spreekt bij velen tot de verbeelding, niet in de laatste plaats bij de tuningsbedrijven. Lumma Design heeft z'n monsterlijke creatie nu af.
Lumma's opgevoerde Panamera heet CLR 700 GT. Het getal '700' verwijst –zoals pk-fetisjisten al zullen hopen- inderdaad naar het vermogen van de opgevoerde limo: 700 pk. De tuner weet dit vermogen met een powerkit uit de V8 turbomotor te trekken. Ook het uiterlijk van het blok wordt aangepakt met koolstofvezel sierstukken en een Lumma-logo. Het uitlaatsysteem heeft vier eindpijpen met een diameter van 100 millimeter per stuk.
De CLR 700 GT valt in de eerste plaats op door z'n dikke bodykit. Lumma gebruikt hiervoor veel koolstofvezel. De tuner monteert een achterspoiler, skirts en een diffusor aan de achterkant. Bovendien zijn er de nodige luchtinlaten, onder andere in de eveneens nieuwe motorkap. De voorspoiler herbergt led-knipperlichten.
De 'Racing Edition' wielen hebben een diameter van 21 inch. Binnenin kiest Lumma voor een op de rand van de goede smaak balancerende combi van suède en leder. Voor de sportpedalen en de dorpels gebruiken de Duitsers aluminium.
De CLR 700 GT valt in de eerste plaats op door z'n dikke bodykit. Lumma gebruikt hiervoor veel koolstofvezel. De tuner monteert een achterspoiler, skirts en een diffusor aan de achterkant. Bovendien zijn er de nodige luchtinlaten, onder andere in de eveneens nieuwe motorkap. De voorspoiler herbergt led-knipperlichten.
De 'Racing Edition' wielen hebben een diameter van 21 inch. Binnenin kiest Lumma voor een op de rand van de goede smaak balancerende combi van suède en leder. Voor de sportpedalen en de dorpels gebruiken de Duitsers aluminium.
De Panamera is niet de enige auto die ten prooi is gevallen aan de jongens van Lumma. Eerder gingen onder meer de BMW X6 en de BMW X5 al onder het mes. Een ander klapstuk was de Lummanator op basis van de BMW M5.
Had je deze auto's al gezien?

Porsche Panamera 3.0 S E-Hybrid / Schuif-/kanteldak / Elektr. verstelbare voorstoelen (links memory) / Luchtvering / BOSE Sound / Softclose - servosluiting / 21'' LMV / Porsche Dynamic Light System Plus (PDLS+) / Achteruitrijcamera / Standairco / Porsce Active Suspension Management (PASM) / Cruise Control / Dodehoek detectie / Stoelverwarming / Keyless / Homelink - Garagedeur opener
- 2016
- 164.470 km
€ 39.900

Porsche Panamera Sport Turismo 4S E-Hybrid 2.9 4S E-Hybrid Volleder Bose
- 2022
- 39.336 km
€ 118.995

Porsche Panamera 4.8 4S 400pk Stoelverwarming/Schuifdak/Bose
- 2009
- 214.485 km
€ 29.950
Lees ook
Nieuws
Porsche Cayenne en Porsche Panamera houden brandstofmotor tot ver in jaren 30
Vergelijkende test
BMW M5 vs. Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid - Plug-in powerplay
Vergelijkende test
Stijliconen Mercedes CLS en Porsche Panamera als begeerlijke youngtimer: CLS geboren klassieker
Autotest
Test: Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid - bijna alles wat je van een auto kunt verlangen
Reportage